השפעת תכנית "אקדמיה-כיתה" על התפתחותם המקצועית של הסטודנטים להוראה מנקודת מבטם

Assadi, Nabil; Murad, Tareq. The Effect of the Teachers' Training Model "Academy- Class" on the Teacher Students' Professional Development from Students' Perspectives. Journal of Language Teaching & Research, Mar2017, Vol. 8 Issue 2, p214-220.

מחקר זה מנסה לבדוק את השפעת תכנית "אקדמיה-כיתה", תכנית חדשה בהכשרת מורים, על התפתחותם המקצועית של הסטודנטים, מנקודת מבטם.

המחקר בוחן את ההשפעה של תכנית ההכשרה החדשה על יחסי הסטודנטים עם המורים המכשירים, המדריכים הפדגוגים ותלמידי בית הספר.

אוכלוסיית המחקר הינה 32 סטודנטים שנה ג' הלומדים במכללת סכנין המתנסים שלושה ימים בשבוע בבתי ספר סמוכים.

כלי המחקר הם ראיון ושאלון אשר עברו תיקוף ומהימנות.

תוצאות המחקר היו:

  1. רמת הידע, המיומנות, וכישורי ההוראה והלמידה של הסטודנטים להוראה היו גבוהים יותר לאחר ההשתתפות בתכנית מאשר לפניה.
  2. הסטודנטים להוראה התנסו בצורה אפקטיבית ויעילה יותר לאחר התכנית.
  3. הסטודנטים להוראה היו משוכנעים יותר שהם עשו את הבחירה הנכונה להיות מורים לאחר התוכנית מאשר לפניה.
  4. יחס הסטודנטים להוראה כלפי המדריך הפדגוגי, המורה המכשיר, תלמידי בית הספר ותרומת ההתנסות בתכנית לחיזוק הקשר עם בית הספר והתלמידים השתפרו לאחר התכנית.

 

קישור למאמר המלא

ראו גם:

אקדמיה–כיתה והכשרת מורים


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שמיח מאד שאבא שלי כתב את הכתבה😁

    פורסמה ב 16/07/2021 ע״י משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    מה דעתך?
yyya