השפעת החינוך הקדם יסודי על תוצאות חינוכיות בטווח הבינוני והארוך

McCoy, D.C. & others (2017). Impacts of Early Childhood Education on Medium- and Long-Term Educational Outcomes, Educational Researcher, Vol. 46 No. 8, pp. 474–487

 

למאמר המלא

 

לקריאה נוספת

מה נדרש כדי לשמור על הילדים בבית הספר: סקירה מחקרית

האם גן הילדים הוא כיתה א' החדשה?

 

למרות קריאות להרחיב את החינוך הקדם-יסודי בארצות הברית (עד גיל חמש), עדיין עולות שאלות לגבי תוצאותיו לטווח בינוני וארוך. עורכי המחקר הנוכחי השתמשו במטה-אנליזה של 22 מחקרים ניסויים (experimental) וכמו-ניסויים (quasi-experimental) באיכות גבוהה שנערכו בין 1960 ל-2016. נמצא כי בממוצע, השתתפות בחינוך הקדם יסודי מובילה להפחתה סטטיסטית מובהקת בהצבה במסגרות של חינוך מיוחד (d = 0.33 SD, 8.1 percentage points) ובהשארת כיתה (d = 0.26 SD, 8.3 percentage points) ומעלה את שיעור המסיימים את החינוך העל-יסודי (d = 0.24 SD, 11.4 percentage points). תוצאות אלה תומכות באפקטיביות של החינוך בילדות המוקדמת בהפחתת הוצאות הקשורות בחינוך ובקידום רווחת הילד.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya