השימוש בסיפורים כאמצעי לפיתוח אינטליגנציה רגשית בילדים וכאמצעי לצמצום בעיות התנהגות
מקור וקרדיט: עמירם רביב , מוריס אליאס
Proceedings of the fourth conference on teacher education
June 23-27 , 2002 .
Achva college of education , Israel
למאמר המלא : http://www.achva.ac.il/data/kenus/61.pdf
הקראת סיפורים והדיון בהם כאמצעי לפיתוח אינטליגנציה רגשית מהווים דוגמא מובהקת לפעולה ראשונית למניעת בעיות נפשיות . זהו אמצעי זמין , הניתן להפעלה בקלות יחסית על ידי ההורים ואנשי חינוך . הכישורים השונים הכלולים במושג אינטליגנציה רגשית מהווים מיומנויות יסוד החיוניות לתפקוד בחברה האנושית המורכבת , ורבת הדרישות . כישורים אלה מאפשרים עמידה בפני מצבי משבר , הפחתה של פתולוגיה נפשית , והתמודדות יעילה עם אתגרי גדילה והתפתחות .
ילדים צעירים חסרים במיוחד את המורכבות הקוגניטיבית ואוצר המילים לשם ביטוי מגוון רגשותיהם . לכן , סיפורים המשקפים את מורכבותם הרגשית , יש השפעה משחררת רבת עוצמה , בכך שהם מאפשרים לילדים "להרגיש שמישהו מבין אותי " . בנוסף, על ידי יצירה , קריאה והצגת הסיפורים בעצמם , הם עוברים לרמה אחרת של שליטה רבה יותר , רמה המאפשרת להם לגעת באחרים ולאפשר להם להבין את חוויותיהם.
נשמע מאוד מענין
מעניין. אני עוסקת בתחום הקראת סיפורים מספר שנים אין ספק שזהו כלי טיפולי נהדר