השימוש בוויקי לצורך כתיבת דיווח שיתופי בכיתת בית ספר יסודי
Doult, Will; Walker, S. Aisha. "He's gone and wrote over it’: the use of wikis for collaborative report writing in a primary school classroom", Education 3-13, Dec2014, Vol. 42 Issue 6, p601-620.
אתרי ויקי (אתרי אינטרנט שמחברים רבים יכולים לערוך אותם במהירות) שימשו לצורך כתיבת דיווחים קבוצתיים בנושאי מדע בקרב ילדים בחטיבת הביניים.
שני מורים תצפתו על הילדים העובדים, ותצפיותיהם שימשו יחד עם הטקסטים מתוך אתר הוויקי וראיונות קבוצתיים שנערכו עם הילדים כדי לחקור את השאלה האם שימוש בוויקי יוביל לשינוי בפרקטיקות כתיבה ובעמדות.
מחקר זה מצא כי אף על פי שהילדים הרגישו לעתים קרובות רכושניים לגבי הטקסטים שלהם, נמצאה עדות מסוימת לניהול משא ומתן ובנייה של תוכן משותף.
נמצאה גם עדות ללמידה בתמיכת עמיתים של מיומנויות טכנולוגיית מידע ותקשורת.
יתר על כן, איכות הכתיבה וכמותה היו גדולים יותר בעת שימוש בוויקי מאשר בטקסטים שנכתבו באופן קונבנציונלי, והקבוצות שהשתתפו יותר בדיונים הפיקו יותר טקסט.
ראו גם:
שילוב ויקי (Wikis) ככלי לימודי עבור פיתוח של קהילת חקירה
הלוך ושוב, מן הקריאה אל הכתיבה ובחזרה: מורים מנוסים לומדים בסביבת ויקי