הרהורים לגבי ממים (memes) של חינוך פתוח ושל חינוך מרחוק
מאת: Colin Latchem
Latchem, Colin. "Musing on the memes of open and distance education", Distance Education, Nov2014, Vol. 35 Issue 3, p400-409.
כשם שגנים משכפלים את עצמם במאגר הגנים באמצעות דילוג מגוף לגוף, כך ממים (רעיונות, התנהגויות ופעולות) מעבירים רעיונות תרבותיים או פרקטיקות ממוח אחד לאחר באמצעות כתיבה, שיח או תופעות אחרות הניתנות לחיקוי.
מאמר זה שוקל את הממים שמשפיעים על ההתפתחות של חינוך פתוח ושל חינוך מרחוק.
אם ההעברה היא חזקה ומספר גדול מספיק של קובעי מדיניות, מנהלים או אנשי מקצוע בהקשרים שונים מסוגלים לחיקוי נאמן, מאגר המם יתפתח כדי לנצל את הממים הללו במלואם.
אם השכפול הוא חלש, זה עשוי לגרום לחיקוי מועט או לחוסר חיקוי של העמדות הפילוסופיות ההכרחיות, של אוריינטציות השירות ושל היכולות האופרטיביות.
ראו גם:
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya