הפכתי למודאג יותר לגבי המקצוע ולגבי מה שהתבקשתי לעשות: שמירה על יושרה בהוראה

Santoro, Doris A. "I Was Becoming Increasingly Uneasy About the Profession and What Was Being Asked of Me": Preserving Integrity in Teaching", Curriculum Inquiry 43.5 (Dec 2013): 563-587.


מאמר זה מציע מודל לגבי הקשר בין שלושה ממדים של יושרה בהוראה: יושרה אישית, יושרה מקצועית ויושרה של הוראה המדגים את המודל באמצעות קטעים מראיונות שנערכו עם 13 מורים מנוסים לשעבר.

המחברת טוענת שניתן להבין את ההחלטות של המורים המנוסים לעזוב את העבודה שהם אוהבים לא רק כניסיונות לשמר את היושרה האישית שלהם, אלא גם לשמר את היושרה של ההוראה על ידי נסיגה מהיושרה המקצועית המחלידה שלהם.

רק על ידי התבוננות בכל שלושת הממדים של היושרה ניתן לראות את הפעולות של המתנגדים המצפוניים להוראה כהערות מוסריות לגבי היוזמה המוסרית יותר מאשר כקינה אישית ופרטית של אינדיבידואלים מתוסכלים.

כאשר התפקיד של המורה משמש כמקור משמעותי לזהות מוסרית, ההגנה על היושרה של ההוראה מקושרת באופן עמוק להגנה על היושרה האישית של האדם.

יותר מאשר צפייה במורים העוזבים מתוך מודעות לכך שהם חסרים מחויבות מספקת או מפסיקים לדאוג לגבי עבודתם, ניתוח זה רואה בבחירות שלהם כמשקפות השקעה עמוקה בשימור הפרקטיקה של ההוראה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya