הפחתת הסיכון של תלמידים המשתמשים בתרופות להפרעות קשב באמצעות הבנת המוטיבציות לשימוש ויישום תיאוריית הפחתת נזק: סקירת ספרות
Abelman, D.D. (2017). Mitigating risks of students use of study drugs through understanding motivations for use and applying harm reduction theory: a literature review. Harm Reduction Journal, 14, 68, 1-7
עיקרי הדברים:
- השימוש בתרופות כריטלין או אטנט על ידי תלמידים שלא אובחנו כסובלים מהפרעות קשב אינו מעלה את הציונים וכרוך בסיכונים בריאותיים ונפשיים ניכרים
- על מוסדות הלימוד לפעול להגברת המודעות של התלמידים לסיכונים הכרוכים בתרופות ולחוסר התועלת שלהן בשיפור ההישגים הלימודיים של תלמידים בריאים
- בשנים האחרונות ניכרת עלייה מתמשכת בשיעור התלמידים המאובחנים עם הפרעות קשב; במציאות זו, עולה גם שיעור התלמידים המאובחנים שהתרופות אינן מסייעות להם
- מדובר בתרופות ממכרות ביותר, ועל הרופאים לנקוט זהירות כאשר הם מעניקים מרשמים לשימוש בהן
לקריאה נוספת
דפוסי דיבור של ילדים עם בעיות קשב וריכוז
אסטרטגיות מעשיות לתמיכה בילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) בכיתה
כ-10% מהסטודנטים בצפון אמריקה, אשר רובם לא אובחנו כסובלים מבעיית קשב, משתמשים בתרופות כגון ריטלין, פוקלין, קונצרטה ואטנט כדי לשפר את ביצועיהם הלימודיים [4, 21]. ואולם, המחקר מראה כי ציוניהם של סטודנטים אלה אינם עולים – ומנגד הם עלולים לסבול מתופעות לוואי שליליות, כגון בעיות לב, הפרעות שינה, חרדה, פסיכוזה ואף נטייה מוגברת להתאבדויות.
אנשים בעלי הפרעת קשב או היפראקטיביות (ADD או ADHD) סובלים מחוסר איזון ברשתות הנוירו-טרנסמיטורים במוחם שהתרופות אמורות להשיב. מאמר זה עוסק בסטודנטים בריאים המשתמשים בתרופות כאלה באוניברסיטאות בצפון אמריקה. סטודנטים אלה משיגים את התרופות האלה באופן בלתי חוקי, כאשר הם מקבלים אותן מחבריהם שאובחנו עם הפרעות וקיבלו מרשם.
רוב המחקרים מראים כי התרופות אינן מצליחות לשפר את ביצועי הלמידה, הזיכרון והשליטה הקוגניטיבית בקרב אנשים בריאים [8-2]. חוקרים אחדים סבורים כי התרופות עשויות לשפר את רמות האנרגיה והמוטיבציה – אך היכולת הקוגניטיבית הממשית נותרת ללא שינוי [2, 6]. חלק מהמחקרים מראים כי הסטודנטים הבריאים הנוטלים את התרופות עלולים אף לסבול מירידה בציונים ומתופעות לוואי בריאותיות שליליות [2,3,6,8]. התופעות השליליות נפוצות ביותר אצל הסטודנטים שהשיגו הישגים גבוהים עוד לפני נטילת התרופות [3].
מדריכי תרופות, מרכזי התמכרות וספרות המחקר קובעים כולם כי התרופות המדוברות ממכרות ביותר, וכי על הרופאים לנהוג זהירות ולרשום אותן למטופליהם במשורה [11-9]. התרופות עלולות לגרום להתמכרות חמורה ומסוכנת שעלולה להוביל למוות פתאומי, פסיכוזה, חרדה, דיכאון, פראנויה הפרעות שינה ובעיות לב [11-9]. שימוש בתרופות אלה ללא מרשם נמצא בהתאמה לישירה לגידול דרמטי בהתאבדויות ובביקורים בחדרי מיון [12].
עם זאת, שימוש בתרופות אלה על פי מרשם ובמינונים סבירים על ידי סטודנטים המאובחנים עם הפרעת קשב בטוח הרבה יותר [13, 14], ונראה שאינו גורם נזק.
בעקבות הבעיות הבריאותיות שפורטו לעיל, כמה אוניברסיטאות יוקרתיות סבורות כי התוצאות השליליות של "סמי הלימוד" גוברות על תוצאותיהם החיוביות [23]. כדי להגן על הסטודנטים, אוניברסיטאות אלה דורשות מתלמידים שאובחנו עם הפרעת קשב לחתום על התחייבות בכתב על התחייבות לפיה לא ימסרו את התרופות שלהם לאיש; כמה מהאוניברסיטאות כוללות הדרכות על סכנות השימוש בתרופות אלה בשבוע האוריינטציה שהן מקיימות בתחילת שנת הלימודים.
המוטיבציה האמתית לשימוש בתרופות
אחת הסיבות העיקריות לשימוש בתרופות היא מידע שגוי בעניין השפעותיהן הבריאותיות השליליות ובעניין חוסר יעילותן לשפר ציונים. פעמים רבות משמשות התרופות כלי עזר להתמודדות עם בעיות אחרות, עמוקות יותר [3, 4].
סטודנטים רבים מאמינים כי שימוש בתרופות ישפר את ממוצע הציונים שלהם, ואמונה זו מגדילה את הסיכון שאכן ישתמשו בהן [3]. ואולם מחקר עוקבה מצא כי שימוש בתרופות אלה ללא מרשם לא הביא לשינוי בציוני הסטודנטים [5]. המחקר מצא כי סטודנטים המשיגים ציונים נמוכים נמצאים בסיכון מוגבר ליטול את התרופות הללו [12, 29].
המחקר מצא כי הגורמים שמשפיעים לחיוב על הציונים הם פיקוח הורי צמוד, מיומנויות במילוי משימות, השתתפות בקבוצת ספורט וכן יכולת ביצוע (חוללות) אמיתית ויכולת ביצוע נתפשת [33-30].
תרופות אלה הן בראש ובראשונה מנגנון התמודדות רגשי שנועד לטפל בבעיות כגון היעדר ביטחון, היעדר הנאה והיעדר עניין במטלות הלימוד [34]. אלה החשים תלות באישור חיצוני בערכם העצמי נמצאים בסיכון גבוה בהרבה להשתמש בסמי לימוד מאשר אלה התלויים פחות בדעתם של אחרים לשם תחושת ביטחון [36].
מאז שינוי במדיניות שהקל על ילדים בקנדה לקבל אבחונים של הפרעת קשב, תרופות אלה עלולות שלא לסייע אפילו לאלה שאובחנו וקיבלו מרשם לשפר את הישגיהם הלימודיים [37]. גישה מוגברת לתרופות כגון ריטלין העלתה את הסבירות כי התלמידים בעל הפרעת הקשב לא ישלימו לימודים אקדמיים, יבצעו פשעים קלים וכי הבנות ילקו בדיכאון [37]. מי שאובחנו בטעות כבעלי הפרעות קשב ונטלו את התרופה, עלולים לסבול מנסיגה בהישגיהם הלימודיים; למרות זאת, שיעור המאובחנים נמצא בעלייה מתמדת [3, 37, 41].
שימוש בתרופות בידי אנשים בריאים הוא גורם סיכון לצריכת אלכוהול מופרזת ולהפרעות אכילה בקרב סטודנטים [42].
סטודנטים עם רקע של בעיות נפשיות נוטים להפיק את התוצאות הגרועות ביותר משימוש בחומרים המדוברים [10, 11, 14].
פתרונות לבעיה באמצעות הפחתת נזק ומדע ההתמכרות
משתמשים בסמים ובתרופות שלא לצורך צריכים להיפגש עם מטפלים מקצועיים בתחום בריאות הנפש [3], מפני שהשימוש בסמים ובתרופות הוא אינדיקציה משמעותית לקיומן של בעיות נפשיות ברקע [3].
הפחתת נזק מבוססת על ההכרה בכך שאנשים רבים ימשיכו להשתמש בסמים למרות המאמצים למנוע זאת [45]. לכן יש להתמקד בעקרונות אפקטיביים וניתנים ליישום של בריאות הציבור וזכויות אדם [45].
כך למשל, ניתן להגביר את מודעותם של הסטודנטים לשירותי בריאות הנפש המוצעים במוסדות האקדמיים. גם אם הצריכה לא תרד בעקבות זאת, היא לפחות תתבצע בסביבה בטוחה יותר [3, 45]. במקום זאת, יש לפעול להפחתת לחץ העמיתים להשתמש בתרופות ולמניעת סטיגמה שלילית מסטודנטים בעלי מרשם המסרבים להעביר תרופות לחברים בריאים שלהם [3]. רופאים והורים הם דמויות מפתח שיכולות להעצים סטודנטים בעלי הפרעות קשב לא לחלוק את התרופות שלהם עם אחרים, ועליהם לשוחח איתם על כך [3].
מסעות הסברה המקדמים מסוגלות עצמית (לצד השתתפות בקבוצת ספורט, הגברת פיקוח הורי ותרגול מיומנויות להשלמת מטלות) עשויים להפחית את השימוש בתרופות ולהפחית את נזקיהן, למשל באמצעות מניעת נטילת מנות יתר והגדלת הסיכוי להשיג ציונים גבוהים גם ללא התרופות [33-29].
דרך נוספת להפחית את הסיכון היא להגדיל את הידע של הסטודנטים על הסיכונים הכרוכים בשימוש בסמי הלימוד [4-2, 12]. אוניברסיטאות יכולות לכלול במהלך שבוע האוריינטציה שיעורי חובה שיעסקו בסכנות הסמים האלה, בגורמי הסיכון לשימוש ובאפשרויות להשיג עזרה [3]. מקור גדול לבורות הסטודנטים הוא מידע שגוי או חלקי הנמצא באתרים שונים ברשת ובכלל בלוגים בלתי מקצועיים [4].
מסקנות
הפחתת נזק (harm rediction) מוכרת יותר ויותר כחלופה חשובה למדיניות המסורתית והכושלת של איסור על שימוש בסמים ובתרופות. המחקר מראה כי במקרים רבים תוצאותיה של הפחתת הנזק טובות יותר מהטלת האיסור, ומומלץ כי הגופים הרלוונטיים ישקלו את השימוש באסטרטגיות אלה.
ביבליוגרפיה
- 1.
Bostrom N, Sandberg A. Cognitive enhancement: methods, ethics, regulatory challenges. Sci Eng Ethics. 2009;15:311–41. doi:10.1007/s11948-009-9142-5.
- 2.
Smith ME, Farah MJ. Are prescription stimulants “smart pills”? The epidemiology and cognitive neuroscience of prescription stimulant use by normal healthy individuals. Psychol Bull. 2011;137:717–41. doi:10.1037/a0023825.
- 3.
Arria AM, DuPont RL. Nonmedical prescription stimulant use among college students: why we need to do something and what we need to do. J Addict Dis. 2010;29:417–26. doi:10.1080/10550887.2010.509273.
- 4.
Holloway KR, Bennett TH, Parry O, Gorden C. Misuse of prescription drugs on university campuses: options for prevention. Int Rev Law, Comput Technol. 2013;27:324–34. doi:10.1080/13600869.2013.796707.
- 5.
Arria AM, Caldeira KM, Vincent KB, O’Grady KE, Cimini MD, Geisner IM, et al. Do college students improve their grades by using prescription stimulants nonmedically? Addict Behav. 2017;65:245–9. doi:10.1016/j.addbeh.2016.07.016.
- 6.
Repantis D, Schlattmann P, Laisney O, Heuser I. Modafinil and methylphenidate for neuroenhancement in healthy individuals: a systematic review. Pharmacol Res. 2010;62:187–206. doi:10.1016/j.phrs.2010.04.002.
- 7.
Mehta MA, Owen AM, Sahakian BJ, Mavaddat N, Pickard JD, Robbins TW. Methylphenidate enhances working memory by modulating discrete frontal and parietal lobe regions in the human brain. J Neurosci. 2000;20:RC65. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10704519. Accessed 24 Sept 2017.
- 8.
Volkow ND, Fowler JS, Wang G-J, Telang F, Logan J, Wong C, et al. Methylphenidate decreased the amount of glucose needed by the brain to perform a cognitive task. PLoS One. 2008;3:e2017. doi:10.1371/journal.pone.0002017.
- 9.
Howell LL, Kimmel HL. Monoamine transporters and psychostimulant addiction. Biochemical Pharmacology. 2008;75(1):196–217.
- 10.
Teva Select Brands. Adderall: Medication Guide approved by U.S. Food and Drug Administration. 2015. https://online.lexi.com/lco/medguides/619174.pdf. Accessed 2 Oct 2017.
- 11.
American Addiction Centers. Long-Term Effects of Heavy Adderall Use: Side Effects and Health Concerns. What are the long-term effects of heavy adderall use? 2017. https://americanaddictioncenters.org/adderall/long-term-effects/.
- 12.
Watson GL, Arcona AP, Antonuccio DO. The ADHD drug abuse crisis on American college campuses. Ethical Hum Psychol Psychiatry. 2015;71:5–21. https://doi.org/10.1108/17506200710779521.
- 13.
United States Food and Drug Administration. FDA drug safety communication: Safety review update of medications used to treat attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) in adults. Silver Spring: 2017. http://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/ucm279858.htm.
- 14.
United States Food and Drug Administration. FDA Drug Safety Communication: Safety Review Update of Medications used to treat Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) in children and young adults. Silver Spring: 2017. https://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/ucm277770.htm.
- 15.
Habel LA, Cooper WO, Sox CM, Chan AK, Fireman BH, Arbogast PG, Cheetham CT, Quinn VP, Dublin S, Boudreau DM, Andrade SE, Pawloski PA, Raebel MA, Smith DH, Achacoso N, Uratsu C, Go AS, Sidney S, Nguyen-Huynh MN, Ray WA, Selby JV. ADHD Medications and Risk of Serious Cardiovascular Events in Young and Middle-aged Adults. JAMA. 2011;306(24):2673.
- 16.
McCabe SE, Knight JR, Teter CJ, Wechsler H. Non-medical use of prescription stimulants among US college students: prevalence and correlates from a national survey. Addiction. 2005;100:96–106. doi:10.1111/j.1360-0443.2005.00944.x.
- 17.
Shillington AM, Reed MB, Lange JE, Clapp JD, Henry S. College undergraduate Ritalin abusers in southwestern California: protective and risk factors. J Drug Issues. 2006;36:999–1014. doi:10.1177/002204260603600411.
- 18.
Poulin C. From attention-deficit/hyperactivity disorder to medical stimulant use to the diversion of prescribed stimulants to non-medical stimulant use: connecting the dots. Addiction. 2007;102:740–51. doi:10.1111/j.1360-0443.2007.01758.x.
- 19.
Kudlow PA, Treurnicht Naylor K, Xie B, McIntyre RS. Cognitive enhancement in Canadian medical students. J Psychoactive Drugs. 2013;45:360–5. doi:10.1080/02791072.2013.825033.
- 20.
DeSantis A, Noar SM, Webb EM, Nonmedical ADHD. Stimulant use in fraternities. J Stud Alcohol Drugs. 2009;70:952–4. doi:10.15288/jsad.2009.70.952.
- 21.
Skidmore CR, Kaufman EA, Crowell SE. Substance use among college students. Child Adolesc Psychiatr Clin N Am. 2016;25:735–53. doi:10.1016/j.chc.2016.06.004.
- 22.
National Institute on Drug Abuse. Drug facts: stimulant ADHD medications: methylphenidate and amphetamines. 2014. https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/stimulant-adhd-medications-methylphenidate-amphetamines. Accessed 23 Sept 2017.
- 23.
Duke University Student Affairs. Student conduct: academic dishonesty. 2017. https://studentaffairs.duke.edu/conduct/z-policies/academic-dishonesty. Accessed 5 Mar 2017.
- 24.
Maahs JR, Weidner RR, Smith R. Prescribing some criminological theory: an examination of the illicit use of prescription stimulants among college students. Int J Offender Ther Comp Criminol. 2016;60:146–64. doi:10.1177/0306624X14548530.
- 25.
Reisinger KB, Rutledge PC, Conklin SM, Cranford JA, Boyd CJ. Study drugs and academic integrity: the role of beliefs about an academic honor code in the prediction of nonmedical prescription drug use for academic enhancement. J Coll Stud Dev. 2016;57:65–78. doi:10.1353/csd.2016.0011.
- 26.
Chandler RK, Fletcher BW, Volkow ND. Treating drug abuse and addiction in the criminal justice system: improving public health and safety. JAMA. 2009;301:183–90. doi:10.1001/jama.2008.976.
- 27.
Csete J, Kamarulzaman A, Kazatchkine M, Altice F, Balicki M, Buxton J, et al. Public health and international drug policy. Lancet (London, England). 2016;387:1427–80. doi:10.1016/S0140-6736(16)00619-X.
- 28.
Dackis C, O’Brien C. Neurobiology of addiction: treatment and public policy ramifications. Nat Neurosci. 2005;8:1431–6. doi:10.1038/nn1105-1431.
- 29.
Hightower TR. Preventing and Reducing Non-Medical Prescription Stimulant Use: An Intervention Study. Trinity College Digital Repository: Senior Thesis and Projects. 2015. http://digitalrepository.trincoll.edu/theses/589. Accessed 5 Mar 2017.
- 30.
Santiago CD, Gudiño OG, Baweja S, Nadeem E. Academic achievement among immigrant and U.S.-born Latino adolescents: associations with cultural, family, and acculturation factors. J Community Psychol. 2014;42:735–47. doi:10.1002/jcop.21649.
- 31.
Sæle RG, Sørlie T, Nergård-Nilssen T, Ottosen K-O, Goll CB, Friborg O. Demographic and psychological predictors of grade point average (GPA) in North-Norway: a particular analysis of cognitive/school-related and literacy problems. Educ Psychol. 2016;36:1886–907. doi:10.1080/01443410.2014.998630.
- 32.
Beron KJ, Piquero AR. Studying the determinants of student-athlete grade point average: the roles of identity, context, and academic interests. Soc Sci Q. 2016;97:142–60. doi:10.1111/ssqu.12235.
- 33.
Chemers MM, Hu L, Garcia BF. Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. J Educ Psychol. 2001;93:55–64. doi:10.1037/0022-0663.93.1.55.
- 34.
Vrecko S. Just how cognitive is “cognitive enhancement”? On the significance of emotions in university students’ experiences with study drugs. AJOB Neurosci. 2013;4:4–12. doi:10.1080/21507740.2012.740141.
- 35.
Tronnier CD. Harnessing attachment in addiction treatment: regulation theory and the self-medication hypothesis. J Soc Work Pract Addict. 2015;15:233–51. doi:10.1080/1533256X.2015.1056529.
- 36.
Giordano AL, Prosek EA, Reader EA, Bevly CM, Turner KD, LeBlanc YN, et al. Collegiate misuse of prescription stimulants: examining differences in self-worth. Subst Use Misuse. 2015;50:358–65. doi:10.3109/10826084.2014.980956.
- 37.
Currie J, Stabile M, Jones L. Do Stimulant Medications Improve Educational and Behavioral Outcomes for Children with ADHD? National Bureau of Economic Research Working Paper Series. 2013;19105. doi:10.3386/w19105.
- 38.
Kosse RC, Bouvy ML, Philbert D, de Vries TW, Koster ES. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Medication Use in Adolescents: The Patient's Perspective. J Adolesc Health. 2017.
- 39.
Seixas M, Weiss M, Müller U. Systematic review of national and international guidelines on attention-deficit hyperactivity disorder. J Psychopharmacol. 2011;26(6):753–65.
- 40.
Punja S, Shamseer L, Hartling L, Urichuk L, Vandermeer B, Nikles J, et al. Amphetamines for attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) in children and adolescents. In: Vohra S, editor. Cochrane Database of Systematic Reviews. Chichester: Wiley; 2016. p. CD009996. doi:10.1002/14651858.CD009996.pub2.
- 41.
Polanczyk GV, Salum GA, Sugaya LS, Caye A, Rohde LA. Annual Research Review: A meta-analysis of the worldwide prevalence of mental disorders in children and adolescents. J Child Psychol Psychiatry. 2015;56(3):345–65.
- 42.
Ward RM, Oswald BB, Galante M. Prescription stimulant misuse, alcohol abuse and disordered eating among college students. J Alcohol Drug Educ. 2016;60:59–80. https://eric.ed.gov/?id=EJ1106042. Accessed 5 Mar 2017.
- 43.
Micali N, Horton NJ, Crosby RD, Swanson SA, Sonneville KR, Solmi F, et al. Eating disorder behaviours amongst adolescents: investigating classification, persistence and prospective associations with adverse outcomes using latent class models. Eur Child Adolesc Psychiatry. 2017;26:231–40. doi:10.1007/s00787-016-0877-7.
- 44.
Khatta M. Models and interventions to increase physical activity among adults: a historical review. Top Adv Pract Nurs. 2008;8. http://www.medscape.com/viewarticle/570334_2. Accessed 13 Apr 2017.
- 45.
Harm Reduction International. What is harm reduction? A position statement. 2017. https://www.hri.global/what-is-harm-reduction. Accessed 23 Sept 2017.
- 46.
Kam JA, Lee C. Examining the effects of mass media campaign exposure and interpersonal discussions on youth’s drug use: the mediating role of visiting pro-drug websites. Health Commun. 2013;28:473–85. doi:10.1080/10410236.2012.699873.
- 47.
Lund C, De Silva M, Plagerson S, Cooper S, Chisholm D, Das J, et al. Poverty and mental disorders: breaking the cycle in low-income and middle-income countries. Lancet. 2011;378:1502–14.
- 48.
Western University. Resources: health and wellness. Mental Wellbeing. 2017. https://uwo.ca/health/mental_wellbeing/resources.html. Accessed 6 Mar 2017
- 49.
National Institute on Drug Abuse. Instrument: drug abuse screening test (DAST-10) | NIDA CTN common data elements. 2014. https://cde.drugabuse.gov/instrument/e9053390-ee9c-9140-e040-bb89ad433d69. Accessed 25 Sept 2017.
- 50.
Swann WB, Pelham BW, Krull DS. Agreeable fancy or disagreeable truth? Reconciling self-enhancement and self-verification. J Pers Soc Psychol. 1989;57:782–91. doi:10.1037/0022-3514.57.5.782.
- 1.
Bostrom N, Sandberg A. Cognitive enhancement: methods, ethics, regulatory challenges. Sci Eng Ethics. 2009;15:311–41. doi:10.1007/s11948-009-9142-5.
- 2.
Smith ME, Farah MJ. Are prescription stimulants “smart pills”? The epidemiology and cognitive neuroscience of prescription stimulant use by normal healthy individuals. Psychol Bull. 2011;137:717–41. doi:10.1037/a0023825.
- 3.
Arria AM, DuPont RL. Nonmedical prescription stimulant use among college students: why we need to do something and what we need to do. J Addict Dis. 2010;29:417–26. doi:10.1080/10550887.2010.509273.
- 4.
Holloway KR, Bennett TH, Parry O, Gorden C. Misuse of prescription drugs on university campuses: options for prevention. Int Rev Law, Comput Technol. 2013;27:324–34. doi:10.1080/13600869.2013.796707.
- 5.
Arria AM, Caldeira KM, Vincent KB, O’Grady KE, Cimini MD, Geisner IM, et al. Do college students improve their grades by using prescription stimulants nonmedically? Addict Behav. 2017;65:245–9. doi:10.1016/j.addbeh.2016.07.016.
- 6.
Repantis D, Schlattmann P, Laisney O, Heuser I. Modafinil and methylphenidate for neuroenhancement in healthy individuals: a systematic review. Pharmacol Res. 2010;62:187–206. doi:10.1016/j.phrs.2010.04.002.
- 7.
Mehta MA, Owen AM, Sahakian BJ, Mavaddat N, Pickard JD, Robbins TW. Methylphenidate enhances working memory by modulating discrete frontal and parietal lobe regions in the human brain. J Neurosci. 2000;20:RC65. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10704519. Accessed 24 Sept 2017.
- 8.
Volkow ND, Fowler JS, Wang G-J, Telang F, Logan J, Wong C, et al. Methylphenidate decreased the amount of glucose needed by the brain to perform a cognitive task. PLoS One. 2008;3:e2017. doi:10.1371/journal.pone.0002017.
- 9.
Howell LL, Kimmel HL. Monoamine transporters and psychostimulant addiction. Biochemical Pharmacology. 2008;75(1):196–217.
- 10.
Teva Select Brands. Adderall: Medication Guide approved by U.S. Food and Drug Administration. 2015. https://online.lexi.com/lco/medguides/619174.pdf. Accessed 2 Oct 2017.
- 11.
American Addiction Centers. Long-Term Effects of Heavy Adderall Use: Side Effects and Health Concerns. What are the long-term effects of heavy adderall use? 2017. https://americanaddictioncenters.org/adderall/long-term-effects/.
- 12.
Watson GL, Arcona AP, Antonuccio DO. The ADHD drug abuse crisis on American college campuses. Ethical Hum Psychol Psychiatry. 2015;71:5–21. https://doi.org/10.1108/17506200710779521.
- 13.
United States Food and Drug Administration. FDA drug safety communication: Safety review update of medications used to treat attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) in adults. Silver Spring: 2017. http://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/ucm279858.htm.
- 14.
United States Food and Drug Administration. FDA Drug Safety Communication: Safety Review Update of Medications used to treat Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) in children and young adults. Silver Spring: 2017. https://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/ucm277770.htm.
- 15.
Habel LA, Cooper WO, Sox CM, Chan AK, Fireman BH, Arbogast PG, Cheetham CT, Quinn VP, Dublin S, Boudreau DM, Andrade SE, Pawloski PA, Raebel MA, Smith DH, Achacoso N, Uratsu C, Go AS, Sidney S, Nguyen-Huynh MN, Ray WA, Selby JV. ADHD Medications and Risk of Serious Cardiovascular Events in Young and Middle-aged Adults. JAMA. 2011;306(24):2673.
- 16.
McCabe SE, Knight JR, Teter CJ, Wechsler H. Non-medical use of prescription stimulants among US college students: prevalence and correlates from a national survey. Addiction. 2005;100:96–106. doi:10.1111/j.1360-0443.2005.00944.x.
- 17.
Shillington AM, Reed MB, Lange JE, Clapp JD, Henry S. College undergraduate Ritalin abusers in southwestern California: protective and risk factors. J Drug Issues. 2006;36:999–1014. doi:10.1177/002204260603600411.
- 18.
Poulin C. From attention-deficit/hyperactivity disorder to medical stimulant use to the diversion of prescribed stimulants to non-medical stimulant use: connecting the dots. Addiction. 2007;102:740–51. doi:10.1111/j.1360-0443.2007.01758.x.
- 19.
Kudlow PA, Treurnicht Naylor K, Xie B, McIntyre RS. Cognitive enhancement in Canadian medical students. J Psychoactive Drugs. 2013;45:360–5. doi:10.1080/02791072.2013.825033.
- 20.
DeSantis A, Noar SM, Webb EM, Nonmedical ADHD. Stimulant use in fraternities. J Stud Alcohol Drugs. 2009;70:952–4. doi:10.15288/jsad.2009.70.952.
- 21.
Skidmore CR, Kaufman EA, Crowell SE. Substance use among college students. Child Adolesc Psychiatr Clin N Am. 2016;25:735–53. doi:10.1016/j.chc.2016.06.004.
- 22.
National Institute on Drug Abuse. Drug facts: stimulant ADHD medications: methylphenidate and amphetamines. 2014. https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/stimulant-adhd-medications-methylphenidate-amphetamines. Accessed 23 Sept 2017.
- 23.
Duke University Student Affairs. Student conduct: academic dishonesty. 2017. https://studentaffairs.duke.edu/conduct/z-policies/academic-dishonesty. Accessed 5 Mar 2017.
- 24.
Maahs JR, Weidner RR, Smith R. Prescribing some criminological theory: an examination of the illicit use of prescription stimulants among college students. Int J Offender Ther Comp Criminol. 2016;60:146–64. doi:10.1177/0306624X14548530.
- 25.
Reisinger KB, Rutledge PC, Conklin SM, Cranford JA, Boyd CJ. Study drugs and academic integrity: the role of beliefs about an academic honor code in the prediction of nonmedical prescription drug use for academic enhancement. J Coll Stud Dev. 2016;57:65–78. doi:10.1353/csd.2016.0011.
- 26.
Chandler RK, Fletcher BW, Volkow ND. Treating drug abuse and addiction in the criminal justice system: improving public health and safety. JAMA. 2009;301:183–90. doi:10.1001/jama.2008.976.
- 27.
Csete J, Kamarulzaman A, Kazatchkine M, Altice F, Balicki M, Buxton J, et al. Public health and international drug policy. Lancet (London, England). 2016;387:1427–80. doi:10.1016/S0140-6736(16)00619-X.
- 28.
Dackis C, O’Brien C. Neurobiology of addiction: treatment and public policy ramifications. Nat Neurosci. 2005;8:1431–6. doi:10.1038/nn1105-1431.
- 29.
Hightower TR. Preventing and Reducing Non-Medical Prescription Stimulant Use: An Intervention Study. Trinity College Digital Repository: Senior Thesis and Projects. 2015. http://digitalrepository.trincoll.edu/theses/589. Accessed 5 Mar 2017.
- 30.
Santiago CD, Gudiño OG, Baweja S, Nadeem E. Academic achievement among immigrant and U.S.-born Latino adolescents: associations with cultural, family, and acculturation factors. J Community Psychol. 2014;42:735–47. doi:10.1002/jcop.21649.
- 31.
Sæle RG, Sørlie T, Nergård-Nilssen T, Ottosen K-O, Goll CB, Friborg O. Demographic and psychological predictors of grade point average (GPA) in North-Norway: a particular analysis of cognitive/school-related and literacy problems. Educ Psychol. 2016;36:1886–907. doi:10.1080/01443410.2014.998630.
- 32.
Beron KJ, Piquero AR. Studying the determinants of student-athlete grade point average: the roles of identity, context, and academic interests. Soc Sci Q. 2016;97:142–60. doi:10.1111/ssqu.12235.
- 33.
Chemers MM, Hu L, Garcia BF. Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. J Educ Psychol. 2001;93:55–64. doi:10.1037/0022-0663.93.1.55.
- 34.
Vrecko S. Just how cognitive is “cognitive enhancement”? On the significance of emotions in university students’ experiences with study drugs. AJOB Neurosci. 2013;4:4–12. doi:10.1080/21507740.2012.740141.
- 35.
Tronnier CD. Harnessing attachment in addiction treatment: regulation theory and the self-medication hypothesis. J Soc Work Pract Addict. 2015;15:233–51. doi:10.1080/1533256X.2015.1056529.
- 36.
Giordano AL, Prosek EA, Reader EA, Bevly CM, Turner KD, LeBlanc YN, et al. Collegiate misuse of prescription stimulants: examining differences in self-worth. Subst Use Misuse. 2015;50:358–65. doi:10.3109/10826084.2014.980956.
- 37.
Currie J, Stabile M, Jones L. Do Stimulant Medications Improve Educational and Behavioral Outcomes for Children with ADHD? National Bureau of Economic Research Working Paper Series. 2013;19105. doi:10.3386/w19105.
- 38.
Kosse RC, Bouvy ML, Philbert D, de Vries TW, Koster ES. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Medication Use in Adolescents: The Patient's Perspective. J Adolesc Health. 2017.
- 39.
Seixas M, Weiss M, Müller U. Systematic review of national and international guidelines on attention-deficit hyperactivity disorder. J Psychopharmacol. 2011;26(6):753–65.
- 40.
Punja S, Shamseer L, Hartling L, Urichuk L, Vandermeer B, Nikles J, et al. Amphetamines for attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) in children and adolescents. In: Vohra S, editor. Cochrane Database of Systematic Reviews. Chichester: Wiley; 2016. p. CD009996. doi:10.1002/14651858.CD009996.pub2.
- 41.
Polanczyk GV, Salum GA, Sugaya LS, Caye A, Rohde LA. Annual Research Review: A meta-analysis of the worldwide prevalence of mental disorders in children and adolescents. J Child Psychol Psychiatry. 2015;56(3):345–65.
- 42.
Ward RM, Oswald BB, Galante M. Prescription stimulant misuse, alcohol abuse and disordered eating among college students. J Alcohol Drug Educ. 2016;60:59–80. https://eric.ed.gov/?id=EJ1106042. Accessed 5 Mar 2017.
- 43.
Micali N, Horton NJ, Crosby RD, Swanson SA, Sonneville KR, Solmi F, et al. Eating disorder behaviours amongst adolescents: investigating classification, persistence and prospective associations with adverse outcomes using latent class models. Eur Child Adolesc Psychiatry. 2017;26:231–40. doi:10.1007/s00787-016-0877-7.
- 44.
Khatta M. Models and interventions to increase physical activity among adults: a historical review. Top Adv Pract Nurs. 2008;8. http://www.medscape.com/viewarticle/570334_2. Accessed 13 Apr 2017.
- 45.
Harm Reduction International. What is harm reduction? A position statement. 2017. https://www.hri.global/what-is-harm-reduction. Accessed 23 Sept 2017.
- 46.
Kam JA, Lee C. Examining the effects of mass media campaign exposure and interpersonal discussions on youth’s drug use: the mediating role of visiting pro-drug websites. Health Commun. 2013;28:473–85. doi:10.1080/10410236.2012.699873.
- 47.
Lund C, De Silva M, Plagerson S, Cooper S, Chisholm D, Das J, et al. Poverty and mental disorders: breaking the cycle in low-income and middle-income countries. Lancet. 2011;378:1502–14.
- 48.
Western University. Resources: health and wellness. Mental Wellbeing. 2017. https://uwo.ca/health/mental_wellbeing/resources.html. Accessed 6 Mar 2017
- 49.
National Institute on Drug Abuse. Instrument: drug abuse screening test (DAST-10) | NIDA CTN common data elements. 2014. https://cde.drugabuse.gov/instrument/e9053390-ee9c-9140-e040-bb89ad433d69. Accessed 25 Sept 2017.
- 50.
Swann WB, Pelham BW, Krull DS. Agreeable fancy or disagreeable truth? Reconciling self-enhancement and self-verification. J Pers Soc Psychol. 1989;57:782–91. doi:10.1037/0022-3514.57.5.782.