הפדגוגיה נדרשת לעבור מהעברת תכנים לתרחישי למידה אותנטיים

מאת: L. CIOLAN .
מקור : Waters, John K. Campus Technology Magazine; Oct2013, Vol. 27 Issue 2, p10-16,

CIOLAN, Lucian "IMAGINATION AND AUTHENTIC LEARNING" , eLearning & Software for Education, ; 2013, Issue 2, p470-473.


מאמר מעניין אודות השינוי הפדגוגי הנדרש כיום בלמידה הקיימת. הפדגוגיה שהיתה מבוססת עד כה בעיקר על ציר התכנים וצבירתם ע"י תלמידים הולכת ומאבדת את אחיזתה נוכח השינויים האדירים בהשגת ידע ונגישות לידע בעולם . הפדגוגיה שתתפתח בעתיד תתבסס יותר על ארגון הלמידה והבנה ע"י הלומד ופחות ע"י צבירת ידע באמצעות סטנדרטים. אבל המעבר הנדרש מצבירת תכנים וידע להבנה תלוי בראש ובראשונה ביצירת מצבי למידה אותנטיים לתלמידים בבתי הספר או לסטודנטים באוניברסיטה או במכללה. הדרכים הקיימות להטמעת מצבי למידה אותנטיים בתהליכי למידה בבתי הספר עדיין אינן נותנות מענה לאתגר הפדגוגי הנדרש. הכיוון המתגבש כיום באירופה הוא יצירת אירועי למידה דינאמיים המדמים מצבים ותהליכים אמיתיים והצגתם בפני הלומדים באמצעות סביבות מתוקשבות .

לאט לאט מתחילה להתגבש מגמה חדשה בפיתוח תכניות לימודים ובפרקטיקת הלמידה, עם מוקד עיקרי על תרחישי למידה שיכולים לטפח נטייה עקבית ליצירת אותנטיות בתוך תהליכי הלמידה. בתכנון סביבות למידה חדשניות כאלו נדרש הרבה גיוון והרבה דמיון ונקווה שהמפתחים אכן ישכילו לשלבם בתוכניות לימוד חדשות.

כותב המאמר הוא ראש החוג לפסיכולוגיה ולחינוך באוניברסיטת בוקרשט ברומניה.


lucian.ciolan@fpse.unibuc.ro

ראה גם :
אירועי למידה לא שגרתיים כ"הפניניג" של חווית למידה בבתי ספר תיכוניים


מה בין PBL ל?SOLE?

הטמעה של למידה באמצעות פרויקטים בבתי ספר בחולון, כבסיס ללמידה משמעותית – קולות התלמידים

מדריך הישרדות למורה בכיתה : דילמות אמיתיות בכיתה ודרכי פתרון




I
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya