הכשרת מורים מכוונת חשיבה
מאת: אריה קיזל
מילות מפתח:
הכשרת מורים
כיווני פיתוח
מכללות להכשרת עובדי הוראה
סטודנטים להוראה
פיתוח החשיבה
תהליכי הכשרה
תהליכי חשיבה
תהליכי שינוי
מקור: פורסם לראשונה ב"מפנה" – במה לענייני חברה בהוצאת יד יערי/יד טבנקין, מס' 54, ספטמבר 2007, עמ' 75 - 77
ביקורת ספר שנכתבה על ידי אריה קיזל בעקבות עיון וקריאה בספר "הגישה השלישית וארגון הידע: מתווה להכשרת מורים מטפחת חשיבה" מאת אמנון כרמון, שרית סגל, דוד קורן, יורם הרפז (הוצאת מכון מופ"ת, 2006). "הבסיס הכללי המוצע על ידי הכותבים בחיבור מאתגר זה הוא מרשים ועליו יש להוסיף הקטנת מספר הקורסים כפי שמציעים הכותבים אך העמקת מסגרות (החובה) שעל הסטודנטים להשתתף ברמת סדנאות. כמו כן יש לשנות את מבנה האימונים בהוראה (אותם שיעורים שפרחי ההוראה צופים בהם) למסגרת של רשת בתי ספר (יסודיים, חטיבות ביניים ותיכוניים) אשר יוכשרו כמעניקי תעודת "מוסמך להוראה". בבתי ספר אלה ישהו פרחי ההוראה במהלך כל לימודיהם פעם בשבוע במשך חמש שעות למשך שנה שלמה, על פני שלוש שנים. שם הם ישמעו שתי הרצאות מפי המורים שהוכשרו לכך ויעמיקו בעשייה חינוכית רלוונטית"
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya