הוראה ולמידת אנגלית באמצעות מקורות מקוונים

Constantin, Andreea - Raluca "TEACHING AND LEARNING ENGLISH BY MEANS OF ONLINE SOURCES", eLearning & Software for Education, 2015, Issue 3, p416-421.

למידת שפות זרות במאה ה-21 היא כורח אנושי, תנאי מקדים להצלחה מקצועית ואישית, ופעילות שלא ניתן להימנע ממנה.

בנוסף, למידת אנגלית, הנחשבת כשפה המשותפת לעמים רבים (lingua franca), והמתפשטת באופן נרחב בעולם הוירטואלי, בתקשורת ההמונים, בפרסום, במוסיקה, בתכניות טלוויזיה וכו', עשויה להיות קלה, מהנה ונגישה.

מאמר זה מכוון לסקור, באופן ממוקד התפתחותית, מספר חומרים אותנטיים שמורים יכולים להשתמש בהם בכיתה ולדון במגוון המקורות שתלמידים יכולים לפנות אליהם לשימוש פרטני.

מחד גיסא, מורים יכולים להתאים מאמרים או סיפורים מתוך בלוגים, אתרי חברות, ברושורים, עיתונים, כתבי-עת וכו', שאף על פי שלא נכתבו למטרות אקדמיות כוללים מצבי חיים אמיתיים, חקרי מקרים, אוצר המלים האותנטי של תחום ספציפי.

מאמר זה יספק דוגמאות מעשיות של טקסטים מקוונים שהותאמו לרמה של התלמידים ומגוון של פעילויות הנגזרות מהתאמה זו, ולפיכך מתאימות מבחינת פעילויות הקריאה, הכתיבה, הדיבור או אוצר המלים.

מאידך גיסא, התלמידים אוהבים ומכירים את העולם הוירטואלי, ועל כן יש לעודד אותם להשתמש באינטרנט בחוכמה כדי לשפר את מיומנויות השפה שלהם.

אפליקציות מוֹבַּייל (mobile apps) ללמידת שפה (כגון Freerice או Duolingo) או נתונים המסופקים בידי BBC Learning English ניתנים לשימוש על ידי תלמידים בכוחות עצמם ובביתם.

מאמר זה ינתח שתי אפליקציות וכמה פודקאסטים (podcasts) אשר יכולים לסייע ללומדים לתקן את ההגייה שלהם, ולתת להם את הביטחון הדרוש כדי לבטא עצמם בציבור.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

visuwords - מילון גרפי מקוון המתאים לשימוש בהוראת השפה האנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya