ההתמדה במקצוע של מורים לחינוך מיוחד
Sally A. Thorp." Special Education Teacher Persistence", Dissertation, Department of Educational Administration, University of Nebraska – Lincoln, 3-1-2013.
מחקר מראה כי 50% מהמורים לחינוך מיוחד בארה"ב עזבו את התחום תוך חמש שנות העסקה (Alliance For Education, 2004).
מחקר זה התמקד במורים לחינוך מיוחד, שנשארו בתחום ההוראה במשך 5 שנים או יותר.
המחברת ראיינה 22 מורים ממחוזות שונים של בתי ספר, כמו גם מאזורים גיאוגרפיים שונים בארה"ב.
המשתתפים היו גבר אחד ו-21 נשים, שלכולם למעלה מחמש שנות ניסיון בהוראה.
המחברת ארגנה את הנתונים מהראיונות לששה נושאים מרכזיים:
- ילדים וכיצד הם תורמים לאריכות ימים במקצוע,
- תמיכה ניהולית,
- הזדמנות לשתף פעולה וליצור קשרים,
- המורים הרגישו שזה היה הייעוד שלהם,
- עבודתם זוכה להערכה,
- והחופש ללמד את מה שהתלמידים זקוקים לו.
כל נושא נחקר לעומק כדי לקבוע את תרומתו להבנה של אריכות ימים במקצוע עבור מורים לחינוך מיוחד.
המאמר מציג השלכות לגבי שמירת מורים לחינוך מיוחד במקצוע והתמדתם בעבודה החינוכית.
קישור לתזה באנגלית
ראה גם:
מוטיבציה של פנייה להוראה בחינוך המיוחד
השפעת אקלים כיתה ארגוני על שחיקה בין מורי כיתה ומורי חינוך מיוחד בתי ספר רגילים
"תרבות ארגונית" ו"שביעות רצון" בקרב מורים בחינוך המיוחד