ההשוואות של השפעות הידע המוקדם על שתי מערכות למידה המבוססות על משחקים
מאת: Sherry Y. Chen
מילות מפתח:
ידע הצהרתי
ידע פרוצדורלי
משחקי מחשב
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
תלמידים
Sherry Y. Chen and Pei-Ren Huang." The comparisons of the influences of prior knowledge on two game-based learning systems", Computers & Education. 68 (Oct. 2013): p177. From Academic OneFile.
מחקר זה בחן כיצד הידע המוקדם משפיע על התגובות של התלמידים לשני סוגים שונים של מערכות למידה המבוססות על משחק, דהיינו, ה- Machinarium ו-. CSI: Web Adventures
המערכת הראשונה מעבירה ידע פרוצדורלי בעוד שהמערכת השנייה מספקת ידע הצהרתי.
התוצאות ממחקר זה מציינות שלידע המוקדם היו השפעות חיוביות בקבוצה שהשתמשה במערכת ה- CSI בעוד שהיו לו השפעות שליליות בקבוצה שהשתמשה במערכת ה- Machinarium.
ממצאים אלה מרמזים שהידע הקודם שימושי עבור ההקשר של ידע הצהרתי בעוד שהוא עשוי לא לסייע להקשר של ידע פרוצדורלי.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
yyya
מעניין! ממצאים דומים על הקשר בין ידע הצהרתי לידע פרוצדורלי מצאתי בעבודת הדוקטוראט שלי רימור (2002). מחיפוש מידע לבניית ידע: תהליכי ארגון ובניית ידע בסביבות ממוחשבות של מסדי נתונים. פרסום הממצאים גם במקראת הלימוד שערכתי (2013 – מהדורה חדשה-פנימית )שבהוצאת האוניברסיטה הפתוחה: "ממידע לידע: מחיפוש מידע לבניית ידע בסביבות עתירות טכנולוגיה".