הבדלים בשכר מורים בארצות הברית

שפירא, ר' (ינואר, 2015). הבדלים בשכר מורים בארצות הברית. שיעור חופשי, 112, 8.

מהי המשכורת הממוצעת של מורה בארצות הברית? תלוי במחוז שבו עובד המורה. במחקר שפורסם בתחילת דצמבר מגלה שהמשכורת השנתית המרבית של מורה שעובד בוושינגטון הבירה יכולה להגיע ל-106,540 דולר, בעוד שהמשכורת השנתית המרבית של חברו באוקלהומה היא פחות מחצי מסכום זה – 52,325 דולר.

החוקרים שערכו את ההשוואה מצאו כי השוואת המשכורות כשלעצמה אינה מספרת את כל הסיפור. לדבריהם, יש להביא בחשבון גם את יוקר המחיה בכל מחוז ואת משך הזמן הדרוש למורה כדי להגיע למשכורת מרבית. בממוצע דרושות 24 שנות עבודה בהוראה כדי להגיע למשכורת מרבית, אבל מורים בבתי הספר הציבוריים בבוסטון מקבלים שכר מרבי אחרי שבע שנות עבודה בלבד, ואילו במחוז ויצ'יטה דרושות למעלה מ-30 שנות עבודה לשם כך.

המחקר נערך על ידי המועצה הלאומית לאיכות המורה (National Council on Teacher Quality), שמציינת כי רוב המורים אינם מתמידים שנים רבות כל כך במקצוע. "במחוזות רבים המורים עובדים שנים בתוך מסגרת המספקת להם העלאות שכר קטנות ומצטברות. זה לא חייב להיות כך. יש מחוזות שבהם מורים – ובעיקר מורים מצוינים – יכולים לקבל במהירות רבה יחסית את המשכורת הגבוהה ביותר", אמרה קייט וולש, נשיאת המועצה הלאומית לאיכות המורה.

ראו גם:

מחקר באוהיו מוצא כי לא קיים מתאם בין דירוג הערך של המורה לשכרו


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    ההבדל שבארהב אין להם שום תוספת או אבטחת שכר , ביטוח רפואי, קרנות השתלמות, פנסיה, וכו׳ אם תתנקו מהמשכורות בארהב את התוספות הנלוות שמקבלים בארץ ושעות /ימי עבודה,
    תגיעו לפחות מהמשכורת שמורה מקבל בישראל

    פורסמה ב 25/08/2022 ע״י אין
    מה דעתך?
yyya