האם תלמידים יודעים יותר על הטכנולוגיה מאשר מוריהם?
Janet Murray. " Do students know more about technology than their teachers?", guardian.co.uk, Monday 21 November 2011.
כתבה מעניינת ורלבנטית גם למערכת החינוך בישראל , כתבה שהתפרסמה ב21 לנובמבר 2011 בעיתון גארדיין הבריטי.
המחברת פנתה למומחים בתחום החינוך והטכנולוגיה באנגליה וביקשה את חוות דעתם בנושא.
Rob Appelby, מורה לאמנות, Herne Bay high school, קנט:
זה לא בהכרח נכון שהמורים יודעים פחות על טכנולוגיית המידע (IT)- הם לא יודעים איך ללמד זאת. נראה כי תכנית הלימודים תמיד מפגרת מאחור. התלמידים שלי לא רוצים ללמוד להכין מצגות ב-Power Point-הם רוצים משהו הרבה יותר אקלקטי שבאמת מנצל את העניין האישי שלהם.
Karen Davis, ראש משאבי למידה, מוזיאון המדע (Science Museum):
ילדים הם מאוד נסיינים ודוחפים את גבולות היכולת שלהם, אבל המבוגרים נוטים להיות יותר זהירים. יש דברים רבים שאנחנו יכולים ללמוד מאנשים צעירים, אבל הילדים זקוקים למסגרת כדי שתסייע להם ללמוד-וזה מה שהמורים מספקים.
Sam Dutton , מפתח המייעץ לדפדפן Chrome ב-Google אומר:
ילדים הם צרכנים ידענים, אבל הם לא בהכרח יודעים איך הטכנולוגיות פועלות. יש תחושה שהמחשבים הם מעין קופסא שחורה מסתורית. וזו דרך פסיבית להתבונן בטכנולוגיה, וכאן נכנסים המורים. אני אוהב לראות שבתי הספר הרבה יותר פרואקטיביים, מלמדים את הילדים מיומנויות כמו תיכנות מחשבים.
Russell Hobby, מזכ"ל, איגוד המנהלים הלאומי (the National Association of Head Teachers)
בני הנוער כיום אכן יודעים יותר על טכנולוגיית המידע (IT) מאשר מוריהם, אבל יש לכך יתרונות. כאשר התלמידים מסייעים למוריהם, זה יכול להיות תמריץ עצום להערכה העצמית שלהם.
אבל אי אפשר ללמד את הטכנולוגיה כנושא באופן עצמאי-יש לשלב את נושא הטכנולוגיה בכל השיעורים.
Julie Thorpe, ראש תכניות נוער ובית ספר, הקולג' הקואופרטיבי, מנצ'סטר
הבנים שלי בילו שלוש שנים בלמידה כיצד להשתמש ב-Word, Excel ו-PowerPoint.
זו בושה להשקיע כל כך הרבה זמן ואנרגיה בללמד את התלמידים כיצד להשתמש באפליקציות שהם קרוב לוודאי יסתדרו עמן בעצמם. אני רוצה לראות את התלמידים מעורבים בפעילויות שיעניינו הן את המורים ואת התלמידים, לדוגמא: לפרק מחשבים אישיים ולבנות אותם מחדש בעזרת חלקים חדשים.
Do students know more about technology than their teachers?
המאמר תורגם מאנגלית ושוכתב לעברית ע"י מיכל זרזבסקי, מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת