האם לאפשר לילדים קטנים להשתמש במחשב נייד מסוג Tablet?

מקור וקרדיט:
Cause Leslie J ., Chen Dora W. " A Tablet Computer for Young Children? Exploring Its Viability for Early Childhood Education", Journal of Research on Technology in Education. Vol. 43, Iss. 1. p. 75-99. ( Fall, 2010).
האם לאפשר לילדים קטנים להשתמש במחשב נייד מסוג Tablet?
המחקר הנוכחי בדק את השימוש במחשבים ניידים מסוג tablet בחינוך לגיל הרך. המחברים, קודם כל, בדקו את הקלות שבה ילדים בגן מסתגלים לטכנולוגיית ה-tablet. לאחר מכן, החוקרים בחנו את האפקטיביות של הטכנולוגיה הזו בהעסקת הילדים בציור באמצעות המחשב.

המחקר ניסה לענות על שתי שאלות:
1. האם טכנולוגיה שבה משתמשים בעט חרט (stylus-interfaced technology) היא כלי המתאים לגיל הרך?
2. כיצד טכנולוגיה שבה משתמשים בעט חרט יכולה להתיישב עם סטנדרטים של תכנית לימודים טכנולוגית עבור הגיל הרך?
הנבדקים היו 40 ילדים בגילאי 3 עד 6 שנים שנרשמו לשלוש כיתות בגנים בצפון מזרח ארה"ב.
החוקרים הזמינו את הילדים בזוגות לחדר מחוץ לכיתה, המצויד בכיסאות ובשולחנות לילדים כדי להשתמש יחד עם הילדים במחשב נייד מסוג tablet. זה היה מקום מוכר עבור הילדים, מאחר והם השתמשו בו לעתים קרובות עם המורים כאשר עבדו בקבוצות קטנות. המחשבים מסוג tablet צוידו בתוכנת Word ומספר האייקונים על סרגל התפריט היה מוגבל ומוגדל כדי להקל על הבחירה של הילדים. הזמן של כל פגישה החל כאשר הילד הרים את העט והסתיים כאשר הילד הניח את העט כדי להראות שסיים. כל ילד קיבל העתק של הציור שלו בסיום כל פגישה. הילדים צולמו בעת השימוש במחשבים מסוג tablet.
הממצאים הראו כי הילדים היו מסוגלים להיות נינוחים כאשר ציירו בעזרת המחשב מסוג tablet כאשר ניתנה להם הנחיה מצד מבוגר וכאשר הם צפו בילדים בני גילם מציירים במשך שעה או פחות.
איכות הציור והכתיבה של הילדים הייתה דומה לזו שציירו בעזרת המדיה המסורתית.
לבסוף, השימוש במחשב בבית לא השפיע על הקלות שבה הסתגלו הילדים לטכנולוגיה החדשה.
בנוסף, כאשר הילדים הסתגלו למחשב מסוג tablet, עצמאותם בשימוש בטכנולוגיה גדלה , מה שהוביל ליותר התנסות, וליכולת גדולה להשתמש בעט כדי לייצג את החשיבה שלהם.
בנוסף, רוב הילדים העדיפו את המחשב מסוג tablet על פני ציור במדיה מסורתית.
המחברים מסכמים כי נוכח הקלות שבה הסתגלו הילדים במחקר לשימוש בטכנולוגיה החדשה , יחד עם הרמה הגבוהה של עניין ועיסוק בטכנולוגיה שהילדים הפגינו, נראה כי המחשב מסוג tablet יכול להוות כלי פוטנציאלי ללמידה עבור ילדים קטנים.  

המאמר סוכם מאנגלית ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya