האם הכשרת מורים היא השכלה גבוהה? הפוליטיקה של הכשרת מורים בישראל, 1970-2010

Amos Hofman and Doron Niederland. " Is Teacher Education Higher Education? The Politics of Teacher Education in Israel, 1970–2010", 3. Higher Education Policy (2012) 25, 87–106.



במשך 30 השנים שחלפו, הכשרת המורים בישראל עברה מהפכה: מקצוע ההוראה הפך לאקדמי, ומאז אמצע שנות השמונים כל המורים נדרשים להתקבל למכללה אקדמית להוראה או לאוניברסיטה כדי לקבל תואר ראשון ורישיון להיות מורה.
אולם למרות תהליך האקדמיזציה, מקצוע ההוראה מצא שקשה לו לבסס עצמו כתחום אקדמי, והמורים צריכים תמיד להוכיח –לעצמם כמו גם לדעת הקהל – שהם ראויים למעמד האקדמי.

מאמר זה מנתח את התהליך של האקדמיזציה של הכשרת מורים בישראל, עם דגש מיוחד על המדיניות של שני השחקנים הראשיים בתחום – משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה-המראה שהם מחזיקים באופן מסורתי בתפיסות מנוגדות לגבי המורים ולגבי מקצוע ההוראה.

המחברים טוענים כי מקור זה לקונפליקט מאט את תהליך האקדמיזציה ומחליש את המקצוע, וכך מונע ממנו להגיע למטרה הסופית שלו-שדרוג מקצוע ההוראה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?

Amos Hofman and Doron Niederland. " Is Teacher Education Higher Education? The Politics of Teacher Education in Israel, 1970–2010", 3. Higher Education Policy (2012) 25, 87–106.



במשך 30 השנים שחלפו, הכשרת המורים בישראל עברה מהפכה: מקצוע ההוראה הפך לאקדמי, ומאז אמצע שנות השמונים כל המורים נדרשים להתקבל למכללה אקדמית להוראה או לאוניברסיטה כדי לקבל תואר ראשון ורישיון להיות מורה.
אולם למרות תהליך האקדמיזציה, מקצוע ההוראה מצא שקשה לו לבסס עצמו כתחום אקדמי, והמורים צריכים תמיד להוכיח –לעצמם כמו גם לדעת הקהל – שהם ראויים למעמד האקדמי.

מאמר זה מנתח את התהליך של האקדמיזציה של הכשרת מורים בישראל, עם דגש מיוחד על המדיניות של שני השחקנים הראשיים בתחום – משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה-המראה שהם מחזיקים באופן מסורתי בתפיסות מנוגדות לגבי המורים ולגבי מקצוע ההוראה.

המחברים טוענים כי מקור זה לקונפליקט מאט את תהליך האקדמיזציה ומחליש את המקצוע, וכך מונע ממנו להגיע למטרה הסופית שלו-שדרוג מקצוע ההוראה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?