האם הטכנולוגיה המתוקשבת מפחיתה את יכולת החשיבה הביקורתית?
מאת: Patricia Greenfield
מילות מפתח:
אינטרנט
חשיבה
חשיבה ביקורתית
יישומי מחשב
מחקרים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
קריאה ביקורתית
קריאה ממחשב
תלמידים
הפרופסור לפסיכולוגיה (פרופסור חבר באוניברסיטת UCLA) פטרישיה גרינפלד סקרה מעל 50 מאמרים ומחקרים על למידה וטכנולוגיה והגיע לכמה תובנות מעניינות שפורסמו בכתב העת Science . אחד הסוגיות שפרופסור פטרישיה גרינפלד הצביעה עליהם בין היתר היא הירידה ביכולות חשיבה ביקורתית ואנליטית בעקבות החשיפה לאינטרנט. היא מתייחסת בהקשר זה למחקר אשר ערך השוואה בין תלמידים בכיתה שהיו מחוברים לאינטרנט לאלו שהנו נטולי אינטרנט. כאשר התלמידים נבחנו על חומרי השיעור התברר כי אלו שהיו נטולי אינטרנט בכיתה הצליחו טוב יותר. בניגוד למה שרבים ושבים התברר ממחקרים אחרים כי חלוקת הקשב הבו-זמנית של התלמידים (multi-tasking בין אינטרנט , שיעורים , משחקי מחשב ומוסיקה ) פוגמת בסופו של דבר בהבנה המעמיקה שלהם בלמידה ובהבנה. חלק מהבעיה נובעת מכך שהתלמידים פיתחו יכולת פענוח ויזואלי גבוהה של חומרים ויזואליים אך יכולת פענוח נמוכה יותר של טקסטים כתוצאה מקריאה מוגבלת של ספרים בהשוואה לעבר.
למידע נוסף על פרופסור פטרישיה גרינפלד
yyya
לא נמצא קישור למאמר של Patricia Greenfield – "האם הטכנולוגיה המתוקשבת מפחיתה את יכולת החשיבה הביקורתית? ".אודה אם תשלחו לי קישור למאמר את או את פירטי המאמר באנגלית.בתודה,עפרה
הרפרנס של פרופסור גרינפלד : החזרנו את הקישורים שנעלמו בטעות