האיפיונים החשובים של מטלת הלמידה המקוונת
מילות מפתח:
מאפיינים קוגניטיביים
מטלות מקוונות
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
אינטראקטיביות מתוקשבת בסביבות וירטואליות מאופיינת ב:
למידה פעילה - הלומד או המשתתף פעילים ומקיימים שיח עם המחשב ו/או פעילות וירטואלית - השתתפות בקבוצת דיון, קבלת משימות ומסירת תוצרי ביניים או סופי ברשת, ביצוע משימות מקוונות ולעיתים קבלת תגובות מהמחשב על פעולות המשתמשים. מרכזיותה של תקשורת בין-אישית בפעילות אינטראקטיבית וירטואלית בשנים האחרונות מוקדשת תשומת לב מיוחדת לתקשורת הבין אישית דרך רשתות קשורת מחשבים. הקשר האנושי בין השותפים לתהליכי הלמידה נעשה באמצעות פורומים ו/או דואר אלקטרוני, בין לומדים ובין הלומד למלמד.
חמשת האפיונים החשובים של מטלת למידה מקוונת:
- אינטראקטיביות- מחיבת את הלומד להיות שותף פעיל בלמידה שיח עם המחשב ועם חברים אחרים (פורום, עבודת צוות)
- דינאמיות- אפשרות ללומד לבחור להוסיף ולהוריד מטלות אפשרות ללומד לתרום עם מידע חדש, גמישות בהוראה ומכאן גם בלמידה
- עדכנות- ניתן לעדכן את המידע בכל עת כך שהמשימות יהיו עדכניות ורלוונטיות או התאמה למצבי למידה חדשים
- ויזואליות- שילוב של פרטים הממחישים והמוספים מידע לא באמצעים מילוליים הויזואליות אסטטית היוצרת עניין והנאה בלמידה
- עדכניות וארגון המידע - אמינות דיוק הקיף המידע ניסוח בהיר ונוח לקריאה קישורים פעילים מגוונים ונעים מבחינה גראפית.
בנוסף, קישוריות- אפשרות לקישורים לאתרי מידע רבים לומד המעוניין להעמיק יש אפשרויות לקישוריות רבה יותר ומגוונת קישורתיות בינאישית- קשר בין עמיתים לעבודה ובין המורה ותלמידיו (פורום) דואר אלקטרוני
רשימה האתרים שנבחרו כדוגמא:
כתובת האתר | מאפיינים |
עומד בחמש האפיונים של מטלה מקוונת | |
| אינטראקטיביות, דינאמיות, עדכנות |
| אינטראקטיביות, אמינות ודיוק, עדכנות, ויזואליות |
עומד בחמש האפיונים של מטלה מקוונת | |
עומד בחמש האפיונים של מטלה מקוונת |
yyya
נכנסתי לדף זה בעקבות קורס הוראה בסביבות מקוונות. יש לי הערה קטנה לגבי המלל בדף זה. (האיפיונים החשובים של מטלת הלמידה המקוונת)חשוב להקפיד על פיסוק נכון (להוסיף פסיקים ונקודות במקומות המתאימים) ולתקן שגיאות כתיב.(והמוספים מידע ,הקיף המידע)
שלום רב, כנסתי לפעילות ארץ עיר חידון קק"ל הוא היה מהנה ביותר, הייתי ממליצה לתת יותר משתי הזדמנויות לכל תשובה, כי מיד לאחר הניחוש השני הוא כבר מגלה את התשובה, כמו כן את הערים הייתי צובעת בצע בולט כי כשהמחשב לבד משבץ קשה לאתר לאן שיבץ. בברכה דפנה