דנה ואלעד לומדים ללמוד
ליאור דגן. "דנה ואלעד לומדים ללמוד", "פנים" , 2011
מקור וקרדיט : כתב העת "פנים" , 2011
מיומנויות לשוניות מגוונות עלולות להוות בעיה למי שסובלים מלקות קריאה. בעבודה משותפת ניתן להחזיר להם את הביטחון העצמי ולשלבם במעגל הקוראים. יש לקויי קריאה החווים באופן יומיומי אי הבנות, מצבים מביכים, ובעיקר חוסר שליטה.
ליאור דגן הוא מורה מוסמך ללשון, בעל תואר שני בלשון עברית עם התמחות בלקויי קריאה. מכין לבגרות במקצועות שונים ומטפל בלקויי למידה, ילדים, בני נוער ומבוגרים, בשיטה ייחודית שפיתח .
ליאור דגן רוצה להפנות את תשומת הלב לאנשים שעבורם התפקודים הלשוניים – קריאה, כתיבה, ניהול שיחה – מהווים מכשול. הוא מרבה לעבוד עם לקויי למידה, בעיקר עם לקויי קריאה.
"אנו יכולים להביא את תלמידינו למצב שהם יזהו את הלמידה, או לפחות חלקים ניכרים ממנה, כמשהו מהנה, שיש לו תוכן ערכי ובידורי, משהו שיש לו קשר בלתי נפרד לדברים אחרים שאתה עושה, או רוצה לעשות, בחיים. כותב ליאור דגן : "אני עושה זאת בעיקר באמצעות בניית סיפורים יחד עם התלמיד" .
שני סיפורי מקרה, של שני תלמידים בגילאים שונים עם סוגים שונים של קושי בקריאה.