דוגמאות ללמידה המקצועית של מורי מורים דרך קהילות מעשה לשיתוף ידע

מאת: Ann MacPhail

MacPhail, Ann, Patton, Kevin, Parker, Melissa and Tannehill, Deborah. "Leading by Example: Teacher Educators' Professional Learning Through Communities of Practice", Quest ; Jan2014, Vol. 66 Issue 1, p39-56.

היה עניין מוגבל בבחינת התפקיד והפרקטיקות של מורי מורים לחינוך גופני בהטמעת המחויבות והאחריות המקצועית ללמידה מקצועית מתמשכת הן עבור מורי המורים והן עבור הסטודנטים להוראה בתכנית הכשרת מורים לחינוך גופני.

מאמר זה, המכוון על ידי קהילת מעשה לשיתוף ידע כהתפתחות מקצועית, חולק ארבעה חקר מקרים שמציגים את המידה שבה ניתן למפות את הלמידה בתכנית להכשרת מורים לחינוך גופני.

למעשה, קהילת מעשה לשיתוף ידע נתמכת במהלך הזמן, מערבת מטרות משותפות של החברים בה, מערבת שיח תכוף, פעיל וחברתי ומאופיינת על ידי בעיות שנפתרות על ידי חברי הקהילה.

הרעיונות במאמר זה הקשורים בזה אחר זה לתהליך של קהילת מעשה לשיתוף ידע של ווגנר (Wagner, 1998) יכולים לעודד מורי מורים לשקול האם ההזדמנויות שהובטחו בתכנית להכשרת מורים לחינוך גופני, ועם עמיתים החיצוניים לתכנית להכשרת מורים לחינוך גופני, מעודדות קהילת מעשה אותנטית לשיתוף ידע.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם:
חשיבותן של קהילות מעשה ללמידה מקצועית


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    Wenger לא Wanger…..

    פורסמה ב 04/10/2020 ע״י ורוניקה סטרקוב
    מה דעתך?
yyya