גן לילדים שלא מפסיקים לזוז

 
הגן הניסויי "מצליח" במושב מצליח שבשפלה הוא גן מיוחד, גן בתנועה. זו השנה הרביעית שהגן מוגדר ע"י משרד החינוך כגן ניסויי ומטרתו לקדם את הכישורים הרגשיים והחברתיים של הילדים בעזרת תנועה.
 
טל שריר המנהלת את גן מצליח מזה 12 שנים מסבירה: "כשהתחלתי לעבוד עם ילדים, ראיתי כמה הם זקוקים לתנועה ולעומת זאת, כל מה שלמדתי באופן קונבנציונלי בהכשרה שלי, לא היה קשור לתנועה. לפני 20 שנה כשלמדתי, זה לא היה נושא חשוב". בעקבות פרויקט מיוחד של המועצה המקומית גזר בו מגיעות לכל הגנים באזור מרפאות בעיסוק אחת לשבוע–שבועיים, יצר המפגש עם הציוד שלהן עניין רב אצל הילדים ואצל שריר.
 
פעילותן של המרפאות בעיסוק השפיעו לטובה על האווירה בגן וגם על המוטיבציה של הילדים להשתתף בפעילות. כמו כן היותה של סבתה של שריר, קטה הירש, אחת המורות הראשונות בארץ להתעמלות מתקנת, תרמה רבות להחלטתה להפוך את גן "מצליח" לגן בתנועה.
 
עולם התנועה בא לידי ביטוי בכל הפעילויות בגן. מפגש הבוקר מתחיל בחיבוק בוקר שהוא מעיין עיסוי, ממשיכים בחלוקה לזוגות וביצוע ניתורים שונים, לאחר מכן הילדים מבצעים תרגיל תנועתי שהמציא אחד הילדים שהוא המנחה באותו יום. בסיום מפגש הבוקר הילדים מתפזרים לפעילות במרכזים השונים בגן. בהמשך היום הילדים יוצאים לחצר מבצעים מסלול תנועה כפי ששרטט המנחה על גבי מפת החצר.
 
גננת גן "מצליח" טל שריר מרגישה שהכניסה לניסוי שיפרה את יכולתה המקצועית כגננת. ד"ר אלה שובל המרכזת את המגמה לחינוך גופני לגיל הרך בוינגייט משמשת כיועצת אקדמית המלווה את הניסוי. שריר מקיימת מפגש שבועי עם ד"ר שובל. הן בנו יחד מודל הוראה וכיום גן "מצליח" משמש כמרכז הפצה למוסדות חינוך אחרים.
 
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום, אני כותבת תזה בנושא 'למידה באמצעות תנועה ומחול', אם זה אפשרי אשמח לבוא לראות את הגן ודרכי העבודה בו.אני בטוחה שאלמד ממנו רבות.תודה,לירון.

    פורסמה ב 16/06/2011 ע״י לירון אריאל
    מה דעתך?
yyya