גישות חדשניות לפיתוח שיעורי בית בבתי ספר יסודיים

 
 הויכוח הנמשך בעולם החינוך בעולם על שיעורי הבית נותן את אותותיו גם על המדיניות הפדגוגית של בתי ספר ומחוזות חינוך בעולם . לאחרונה יותר ויותר בתי ספר מגבשים מדיניות חדשה להכנת שיעורי בית , מדיניות נועזת במידה מסוימת המוותרת על התפיסה המסורתית של שיעורי בית. כך לדוגמא, ביה"ס יסודי בסקוטלנד גיבש מדיניות חדשה שמשמעותה יצירת אתגרים להתמודדות של התלמיד בבית במקום מטלות תרגול רגילות . התלמידים נדרשים לחקור דברים וליצור תוצרים מקוריים שיעורו בהם עניין וסקרנות , לדוגמא במסגרת שיעורי היסטוריה וטבע התלמידים נדרשים לחקור את אורח החיים הויקטוריאני ולמצוא ממצאים ועדויות לכך שהבתים בתקופה הויקטוריאנית פגעו בבריאות. התלמידים נדרשים להתארגן בצוותי עבודה ולהיפגש בספריה הציבורית לצורך הכנה ואיסוף של הממצאים והרקע לכך בספרי עיון. פעילות החקר והכנת התוצרים נקראת אתגרים והמילה שיעורי בית כבר לא בשימוש בביה"ס.  במהלך השנה נדרשים התלמידים להתמודד עם 6 אתגרים , חלקם בעבודת צוות וחלקם באופן יחידני .
עוד ביטוי לשינוי המדיניות ניתן למצוא במדינות אחרות כגון אוסטרליה שם הוציא משרד החינוך המקומי הנחיות חדשות המגבילות את היקף השעות שניתן להפעיל תלמידים בהכנת שיעורי בית . כך לדוגמא בכיתות ד'-ה' ניתן להקצות שיעורי בית בהיקף של עד 2 שעות הכנה שבועיות לתלמיד . 
 
למידע נוסף :
 
 
 
 
 
 
פריטי מידע נוספים בפורטל מס"ע על  סוגיית שיעורי בית
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya