גיבוש קהילות מקצועיות להתפתחות מקצועית של מורים- אסופת מחקרים
מאת: Ann Lieberman , Lynne Miller
מילות מפתח:
התפתחות מקצועית
מורים
קהילה לומדת
קהילות מתוקשבות
קהילת לומדים
קהילת מעשה בחינוך
קהילת עמיתים
תהליכי התמודדות
תהליכי שינוי
מקור וקרדיט :
Reviewed by Tamara Holmlund Nelson — February 09, 2009
Title: Teachers in Professional Communities
Author(s): Ann Lieberman and Lynne Miller (Eds.)
Publisher: Teachers College Press, New York
ISBN: 0807748897, Pages: 120, Year: 2008
Author(s): Ann Lieberman and Lynne Miller (Eds.)
Publisher: Teachers College Press, New York
ISBN: 0807748897, Pages: 120, Year: 2008
סקירת ביקורת חיובית על ספרם (קובץ מאמרים) של Ann Lieberman and Lynne Miller (עורכים) .
העורכים הצליחו לרכז ולקבץ שורה של מחקרים חשובים על גיבוש קהילות מקצועיות להתפתחות מקצועית של מורים. המחקרים המעמיקים בוחנים את האיכויות וההתנסויות של קהילות מורים והאתגרים הניצבים בפניהם בדרך להתפתחות מקצועית ראויה. מלבד מחקרים על תהליכי ההתגבשות של קהילות מורים , החליטו העורכים להרחיב את היריעה ולאפשר למתאמים ולמנהלים של חמשת תוכניות של קהילות מורים להציג במקביל את עמדותיהם ותפיסותיהם לניהול קהילות המורים בארה"ב, כולל קהילות מורים מתוקשבות לפיתוח מקצועי. המחקרים בקובץ בוחנים לעומק סוגיות כגון היחסים הנרקמים בין המורים , השותפים לקהילות והנהלת ביה"ס , חשיבותה של אוטונומיה שיתופית של המורים מול תכתיבים של מנהלי הקהילה, הצורך בחזון של קהילות המורים מעבר לשגרה הפדגוגית הקיימת וכנות היחסים בין המורים , חברי הקהילה . כמו כן , בוחנים שניים מן המחקרים את הסוגיה של יתרונות וחסרונות ההנחיה החיצונית לקהילת המורים ההולכת ומתגבשת. הסקירה משבחת את קובץ המאמרים המעמיק המצליח להקנות יסודות של ראייה מחקרית מאוזנת ואנליטית לכל הסוגיה של קהילות מורים והתפתחות מקצועית.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya