גיאומטריה פנים רבות לה: מן המחקר אל המעשה בהוראת הגיאומטריה

לבנברג, א' ופטקין ד' (עורכות). מן המחקר אל המעשה בהוראת הגיאומטריה, גיאומטריה פנים רבות לה: מן המחקר אל המעשה בהוראת הגיאומטריה. תל אביב: מכון מופ"ת

ספר חדש בהוצאת מכון מופ"ת: חשיבותה של הגיאומטריה, כענף מרכזי במתמטיקה וכאבן יסוד בתחומי המדע והטכנולוגיה ובחיי היום-יום, אינה מוטלת בספק. עם זאת, מקצוע זה נחשב לקשה גם ללומדיו וגם למלמדיו. אסופת המאמרים בספר זה מציגה את פניה המגוונות של הגיאומטריה ואת אפשרויות היישום של נושאים גיאומטריים בהכשרת מורים ובהוראה בבית הספר. הספר מציג תמונה רחבה ורבגונית של תחום הגיאומטריה, החל מהוראתו בגן הילדים וכלה בשימוש בכלים טכנולוגיים לקידום ולפיתוח החשיבה הגיאומטרית. הספר בוחן את היחס למקצוע הגיאומטריה, מציע כלים ופעילויות חקר לפיתוח כישורים גיאומטריים, מציג דרכים להתמודד עם הקשיים בלמידת המקצוע וחושף את הקוראים ליופיו של התחום. יותר מכול, הספר מחזק את המודעות לחשיבות המחקר ואת תרומתו לשיפור למידת הגיאומטריה והוראתה.

פרופ' אילנה לבנברג היא מרצה בכירה לחינוך מתמטי ומדריכת מורים ופרחי הוראה. היא ראשת התכנית לתואר מוסמך בהוראה במכללה האקדמית גורדון בחיפה. בעלת ניסיון רב שנים בהוראת מתמטיקה בחינוך העל-יסודי. כתבה ספרים שעוסקים בהוראת הגיאומטריה ויזמה פרויקטים שונים לקידום לימודי המתמטיקה בבתי הספר. תחומי מחקריה העיקריים הם בנושאים הקשורים להכשרת מורים למתמטיקה ולבחינות הבגרות במתמטיקה.

פרופ' דורית פטקין היא מרצה בכירה לחינוך מתמטי במכללת סמינר הקיבוצים וראשת התכנית לחינוך מתמטי לבית הספר היסודי במכללה. תחומי התמחותה הם דרכי הוראה מגוונות בגיאומטריה, התפתחות מקצועית של מורים וטיפול בטעויות ובתפיסות מוטעות. כתבה ספרים בנושא הוראת הגיאומטריה וספר העוסק במשלים, בסיפורים ובמעשיות במתמטיקה, וכן ערכה עם פרופ' אביקם גזית את הספרים המורה למתמטיקה: מאפייני הכשרה, ידע, הוראה ואישיות של מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי; יצירתיות בפתרון בעיות במתמטיקה: אסטרטגיות דילמות וטעויות, שיצאו לאור בהוצאת מכון מופ"ת.

לקניית עותק מודפס או מכוון של הספר

לקריאה נוספת

דרכים שונות להקניית מושגים חדשים בגאומטריה של המרחב

הקשר בין פעילויות לימוד תוך כדי תנועה לבין שיפור בהישגים לימודיים בנושא זוויות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya