גורמים מעכבים ברפורמות חינוכיות מתוקשבות: התנגדויות הורים

בקורסים האחרונים אותם העברתי למורים ומורות מבתי ספר בישראל הדגמנו בפניהם טכנולוגיות חדשניות ושיטות פדגוגיות חדשניות להפעלות מתוקשבות של תלמידים באמצעות מחשבים ניידים. להפתעתי, למדתי מהמורות כי הבעיה המרכזית שלהם באימוץ המודל החינוכי המתוקשב שהצעתי הם ההורים. "המודל החדשני שהצעת לנו, מחייב אותי להיאבק מול ההורים על מנת לשכנעם לתמוך בתהליך ואין לי כוח למאבקים מולם", העירה המורה יפעת, "אני גם לא בטוחה שאקבל גיבוי ממנהלת ביה"ס לכל אורך הדרך".

בשנת הלימודים שעברה השתתפו 200 בתי ספר בישראל בפרויקט התקשוב הלאומי במתכונת שלפיה הורי כל תלמיד רוכשים לו מכשיר טאבלט או מחשב נייד (BYOD – BRING YOUR OWN DEVICE). עם זאת, בשנה שחלפה החלה להתגבש מחאת הורים נרחבת נגד מה שמוצג על ידי המשרד כחדשנות חינוכית.

ביקשנו ללמוד האם התופעה של התנגדויות הורים לשילוב מחשבים ניידים או טאבלטים בכיתה קיימת גם בבתי ספר בחו"ל. לשם כך בדקנו באופן שיטתי הן במאגר ERIC והן בראיונות עם מומחים לנושא בחו"ל. מתוך הממצאים שליקטנו וניתחנו עולה כי הבעייה קיימת גם בארצות הברית, אך התנגדויות ההורים שם אינן לובשות צורה של התנגדות פעילה כמו בישראל אלא מדובר לעתים באי-נחת שאינו מתבטא בפעולה ממשית נגד יוזמת ביה"ס.

לסקירה המלאה

ראו גם:

שילוב טאבלטים בכיתה ובבתי ספר: "האל" שהכזיב במערכה הראשונה עשוי להפתיע במערכה הרביעית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya