ברוכים הבאים לגן: שימוש באינסטגרם כדי לתעד ולהסביר להורים מה לומדים ילדיהם

Moore, J. (2020). Welcome to kindergarten: Using Instagram to document and explain children's learning to their families. Exchange Press Magazine, 251, 51-53

ג'ניפר מור, גננת ומחנכת בבית ספר יסודי בקנדה, מתארת את כללי הברזל שמסייעים להשתמש באפליקציית אינסטגרם ככלי שיכול לקשר בין המוסד החינוכי לבין ההורים, לבנות אמון, לעודד מעורבות הורית גבוהה, ליצור קהילה, לשקף אווירה כיתתית נלהבת ולשתף את הורים בתהליך הלימודי.

אמנם, הורים רבים חוששים, ובצדק, לאשר לתצלומים של ילדיהם להתפרסם ברשת חברתית, אפילו אם מדובר בפרופיל האישי של המורה. עם זאת, לאורך השנים הצליחה מור לרכוש את אמון ההורים על ידי לקיחת אחריות על התמונות המועלות.

כדי לגרום להורים לסמוך עליה, מור ממלאת שלושה כללים חשובים:

  1. הצהרת כוונות – כפי שחומרים לימודיים מוצגים בכיתה בצורה יסודית, כך תצלומי האינסטגרם הכיתתיים מועלים במחשבה תחילה ומשמשים ככלי ללמידה. כך, למשל, מור מעלה לפרופיל שלה מידע חשוב, חומרי למידה חדשים, אירועים שראויים לדיון ומיומנויות חדשות שנלמדו. הכותרת והתגובות שמלוות את התצלומים תורמות לשיתוף ההורים ומאפשרות להם לשוחח עם ילדיהם על הלימודים בבית.
  2. קבלת רשות – אין להעלות תצלומי ילדים מבלי לקבל אישור. בתחילת השנה, כל ההורים נתנו רשות (בשם הילד) להציג תצלומים בחשבון האינסטגרם הפרטי של המורה. יתר על כן, גם לאחר שההורים אישרו, מן הראוי לשאול את התלמידים אם בא להם להצטלם, ולכבד את רצונם אם לא מתחשק להם.
  3. שמירת כבוד – חשוב מאוד שהתצלומים יחמיאו לתלמידים. תמונות בהן הילדים עם פה מלא באוכל, עוצמים עיניים או עם שיער מבולגן – לא מועלות. אפשר לצלם מספר פעמים, לחתוך את המסגרת, לערוך מחדש – כדי שלא יחושו שהתמונה פוגעת או מביכה. יתרה מזאת, יש לוודא שהילדים ברקע לא ייתפסו בעדשה עושים משהו מביך או בלתי הולם.

לקריאה נוספת

בני שלוש מצלמים: תכנית לימודים מבוססת צילום דיגיטלי בגיל הרך

מה צילמת בגן היום

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya