בחירה של פורטל חינוכי לבית ספר כארגון מקוון חינוכי "חכם

ספטמבר 2010 

 חלק גדול מבתי הספר כיום (שלהיי 2010), עומדים בפני צומת קבלת החלטות על רכש שירותים מקוונים תומכי ההוראה-למידה. הכוונה לשירותים שיתנו מענה למגמה ההולכת ורווחת של שילוב אוטנטי ושגור של סביבת הוראה-למידה מקוונת במהלך הלימודים במגוון תחומי התוכן.
בחירת סוג מערכת או כלי ליישום פורטל חינוכי הינה האתגר המרכזי כיום של כל מנהל בית ספר. לשם כך מנהלי בית הספר נדרשים לקבלת החלטות שכרוכות בידע טכנולוגי פדגוגי מורכב, בעוד הם חסרים הכשרה וידע הולמים ומקיפים להתמודד עם אתגר זה, שמהווה תשתית קריטית להתנהלות מקוונת בשגרת חיי בית הספר ולהתפתחות החיונית של התרבות הדיגיטלית בו.
 במאמר תמצאו רשימת הכלים המרכזיים המוצעים כיום בשוק לפורטל חינוכי בית ספרי, ומידת כיסוי הביצועים של כל כלי וכלי בא בעת מרכיבי יסוד של פורטל חינוכי בית ספרי, המוגדרים במאמר.
 מסקירת ההיצע הקיים והמפורט כאן, ניתן להבחין שאין מענה יחיד וכולל לצרכי הוראה-למידה עדכניים בבית הספר. בכל בחירה של כלי או מערכת יש לראות היכן יש מענה טוב, היכן מענה חלקי בלבד, והיכן אין מענה.
מחברי המאמר  מגדירים 4 מרכיבי יסוד פונקציונאליים בפורטל הבית ספרי למימוש ההוראה-למידה עדכניים להיום ואילך שמהם נגזרים כל השירותים המוצעים בשוק לצרכי המוסד.

    לפריט זה התפרסמו 7 תגובות

    אשמח להציג פתרונות קיימים לכל נושא הקשור במערכת MOODLE אשר הוצג במסמך כ"חסר" (בטעות, או מחוסר ידיעה. לדעתי) לכל המעוניינים בכך.בברכת שנת בריאות ושלווה לכולם!:-)

    פורסמה ב 08/09/2010 ע״י נדב קבלרציק

    שלום נדב. עם סקפטיות ראויה:תמיד נשמח להתעדכן, ועוד יותר לגלות שניתן להפתיע אותנו בתחום.אם אכן נשתכנע שאנו לא מכירים די את המודול, נעדכן בהתאם, זה ברור.אברום :>)

    פורסמה ב 09/09/2010 ע״י אברום רותם

    שלום אברום :-)אפנה אליך באופן אישי (בדואר) כדי להציג את הרכיבים השונים. במידה והם אכן עונים על הדרישות, נציג אותם כאן באופן ציבורי.חג שמח, בריאות ושלווה!לכולם 🙂

    פורסמה ב 09/09/2010 ע״י נדב קבלרציק

    שלום,אשמח לספר על פורטלים חינוכיים לבתי ספר אשר הקמנו לרשת עמל ולעיריית חיפהבברכהצביקה052-6178105

    פורסמה ב 11/09/2010 ע״י צביקה דיין

    שלום,אשמח לספר על פורטלים חינוכיים לבתי ספר אשר הקמנו לרשת עמל ולעיריית חיפהבברכהצביקה052-6178105

    פורסמה ב 12/09/2010 ע״י צביקה דיין

    מאוד אשמח לקרוא את המאמר. הוא מעניין אותי מכיוון שאנו בעיצומה של בחירת הפורטל הבית ספרי שלנו.תודה

    פורסמה ב 20/08/2012 ע״י יניב סננס

    שלום צביקהבעזרתו של מושיק גוגל המאמר עלה תוך שניות…http://www.avrumrotem.com/BRPortalStorage/a/25/33/68-3i8FH0e10m.pdfכבר לא כל כך זוכר מה כתבנו שם… בכל אופן מדובר במשהו לפני שנתיים. תוכל לתהות אתנו (צור קשר מאתר המאמרים המצוין בסוף המאמר.) כמו גם על סמך הניסיון העצום הנצבר כיום בבתי הספר בתכלס.רק טוף ובכל מקרה בהצלחה.

    פורסמה ב 20/08/2012 ע״י אברום רותם
    מה דעתך?
yyya