ארבעה פרופילים של מורי שילוב: תפיסות לגבי מעמדם ותפקידם ביישום הכלת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתות רגילות

Gavish, Bella. Four profiles of inclusive supportive teachers: Perceptions of their status and role in implementing inclusion of students with special needs in general classrooms. Teaching & Teacher Education, Jan2017, Vol. 61, p37-46.

המחקר בוחן את התפיסות של מורי שילוב (inclusive support teachers) בישראל ביחס למעמדם ולתפקיד שהם ממלאים ביישום הכלת ילדים בעלי מוגבלויות.

ארבע תפיסות נמצאו על הרצף החל מאי-מציאת ה"מקום" המתאים עבורם ועד מילוי תפקיד מרכזי ביישום הכלה בשיתוף פעולה עם כל סגל ההוראה ותחושה של אחריות משותפת עבור החינוך של כל התלמידים בבית הספר.

הממצאים מראים שהתפיסה האחרונה עשויה להעיד על הכלה אותנטית שכבר קיימת בשטח ועל האפשרות שמנהיגות מתאימה יכולה להוביל ליישומה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

העמדה של מורי בתי ספר יסודיים כלפי ילדים עם לקויות למידה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya