אקדמאים וחיי בית הספר: חשיבות החינוך הערכי

Maurice Elias. " Academics and School Life: The Importance of Character", www.edutopia.org/blog, 19.3.2012


מוריס אליאס (Maurice Elias) הוא פרופסור מאוניברסיטת רטגרס, המשמש כמנהל של מעבדת הלמידה הרגשית-חברתית ומתאם של Expert Advisory Group של "הקואליציה למודעות ולמניעה של בריונות".

המחבר מתייחס לטור של דיוויד ברוקס (David Brooks) שפורסם ב-5 למרץ בניו-יורק טיימס, "הגילוי מחדש של החינוך הערכי" ("The Rediscovery of Character"), ושם הוא מספק תמיכה אינטלקטואלית, מוסרית ומעשית חזקה לבתי הספר השוקלים "פיתוח חברתי, רגשי ופיתוח חינוכי ערכי" (Social, Emotional, and Character Development (SECD) כחיוני ומשולב עם יכולת אקדמית והצלחה. הסאבטקסט של המאמר של ברוקס הוא שאנשים עדיין מאטים להאמין בחשיבות הערך ובמיומנויות רגשיות וחברתיות.

המחבר מצטט מברוקס הטוען כי כאשר ג'יימס ק. ווילסון (James Q. Wilson) כתב על חינוך ערכי ועל מעלות הוא פנה לאדם שגדל בפרברים של מעמד הביניים בשנות הארבעים של המאה העשרים: התנהג באופן מאוזן. חשוב על ההשלכות ארוכות הטווח של פעולותיך, שתף פעולה , היה הגון. ווילסון האמין שניתן לסגל את המעלות הערכיות על ידי תרגול נימוסים טובים, להיות מהימן, דייקני ואחראי מדי יום".

המחבר קרא את המאמר המקורי של וילסון שנכתב בשנת 1985 ופורסם בספר "האינטרס הציבורי" (The Public Interest). המבחר כותב כי ווילסון הראה כיצד החשיבות של החינוך הערכי בחברה מתורבתת קשור לחינוך וגידול מוצלח של ילד:

ווילסון מדמה את האתוס הרצוי של בית הספר לאתוס המשפחתי הרצוי. הוא משווה בין משפחה הגונה שמחדירה ערך הגון בילדיה. ובית ספר טוב ממשיך בפיתוח החינוך הערכי הזה".

ווילסון שחי בעידן האינדיבידואלי, שם דגש על כך שהחינוך הערכי נוצר בקבוצה וטען כי הסדר קיים משום שאנשי החברה מחזיקים במערכת של אמונות הקובעת גבולות למה שאותם אנשים יכולים לעשות.

המחבר מוסיף כי בית ספר טוב הוא בית ספר שמעודד את הפיתוח הערכי חינוכי ואת הפיתוח הרגשי וחברתי של תלמידיו ללא קשר לאופן שבו ההורים מחנכים את ילדיהם ועושה זאת מתוך הכרח חינוכי ואתי ללא יוצא מהכלל.

קישור למאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya