אפקט ה"וואו" בהכשרת מורים למדעים

Kamstrupp, Anne. The wow-effect in science teacher education. Cultural Studies of Science Education, Dec2016, Vol. 11 Issue 4, p879-897

המאמר חוקר את "אפקט ה"וואו" (wow-effect) כתופעה בהכשרת מורים למדעים. באמצעות עבודת שדה אתנוגרפית במכללה למורים בדנמרק, המחברת נתקלת בתופעה המגולמת בדרך מסוימת של הוראה שמעוררת התפעלות בקרב הסטודנטים. הסטודנטים נמצאים בתהליך של הפיכה למורים למדעי הטבע/טכנולוגיה ולביולוגיה.

מאמר זה חוקר ומפתח את התיאוריה של אפקט ה"וואו" על ידי בחינת התחומים שבהם נוצר מתח בתוך התופעה בין מעורבות לבין שעמום, בין טכנולוגיות ישנות לבין חדשות, ובין היות פעיל לבין לא-פעיל.

על ידי הצבת תופעה זו בדיון של תיאוריה ופרקטיקה בהכשרת מורים, המחברת דנה בדרך שבה הוראה בהתאם לאפקט ה"וואו" גם מערבת את הסטודנטים וגם בעייתית בהקשר של למידת היבטים תיאורטיים מסוימים של מדעי הטבע/טכנולוגיה וביולוגיה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

ללמוד להרגיש כמו מדען

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya