פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים
-
תקציר
מצופה ממחנכי כיתות להנחות את התלמידים, להעצים אותם, להכינם למציאות שבחוץ ולהקנות להם ידע וכלים בנושאי בטיחות ברשת, שיח מקוון, צריכת חדשות וקבלת האחר. אבל, איך המחנכים יכולים לעשות זאת אם הם בעצמם מושפעים מהשיח החדשותי המטלטל והמכעיס? האם בכוחם של מחנכים להעצים תלמידים, אם הם בעצמם קורסים תחת המתח, הלחץ והחרדה? וכיצד יכולים מורים לשמור על חוסנם המנטלי ובריאותם הנפשית בעידן הנוכחי?
-
תקציר
לחיסורי תלמידים מבית הספר אין סיבה או הסבר אחד, ולכן גם אין פתרון קסם. אבל ברור כי יש לנטוע בקרב התלמידים תחושות שייכות וליצור בכיתה אווירה מחבקת ועוטפת – אחרת הם לא יגיעו לכיתה ברצון, בעיקר בחינוך העל יסודי. מאמר זה, אם כן, מציע שלוש דרכים חדשניות ומבטיחות שבכוחן להעמיק את תחושת השייכות הבית ספרית, המעורבות והאכפתיות של תלמידי חטיבה ותיכון.
-
סיכום
ארה"ב היא מעצמה עולמית, אבל תלמידיה מדורגים נמוך מאוד במבחני מתמטיקה בינלאומיים. כישלון יחסי ומתמשך זה הוליד ויכוח נוקב בקרב חוקרי חינוך ומתמטיקה בארה"ב. חלקם דורשים להתמקד בכישורי חשיבה מעמיקה, מופשטת ואוטונומית בעוד שאחרים תובעים לבצע את ההיפך הגמור: להתקדם בצעדים מדודים, לתרגל שוב ושוב ולהדגיש חוקיות ושיטתיות.
-
תקציר
-
תקציר
-
סיכום
לגיבורי ספורט יש תפקיד חשוב בבניית האומה. הם מגלמים את הערכים שהאומה מאמצת ואת הדרך שבה היא מבקשת להיתפס באמצעות הצטיינותם במגרש הספורט ומחוצה לו. ליישוב היהודי בארץ ישראל היו גיבורי ספורט נערצים. כל פרק בספר "לא ספורט לשם ספורט" – גיבורי ספורט בתקופת היישוב דן בגיבור אחר, בפרשנות הייחודית שסיפורו נותן למושג 'יהדות השרירים' ובזיקה למציאות החברתית והפוליטית שבה פעל.
-
סיכום