פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים

  • סיכום

    המורים עצמם יכולים להיות סוכני השינוי של הדימוי והמעמד הציבורי של מקצוע ההוראה ולמצב עצמם כמשרתי ציבור אשר לוחמים למען עתיד החינוך והמדינה. בכוחם לשנות את הנרטיב ולחשוף בפני הציבור את המציאות. הם יכולים, למשל, לשוחח בפורומים סגורים ופתוחים על עבודתם, לדבר בפתיחות ככל האפשר על אתגריהם והצלחותיהם, להפגין נוכחות ברשתות חברתיות, להיאבק על דימויים הציבורי ולהאמין שבכוחם לבצע שינויים גדולים.

  • תקציר

    כדי לבחור את בית הספר הנכון ביותר עבור ילדכם, יש להקדיש זמן להערכה, תחקיר מקדים ושקלול של מגוון גורמים, ובכלל זה מוניטין אקדמי, שיטות הוראה, תכני העשרה, מתקנים ותחושת ביטחון כללית. אם תאספו מידע מתמהיל של מקורות, כמו אתרי אינטרנט, ימים פתוחים, סיורים מודרכים, פגישות יזומות עם אנשי סגל ושיחות חולין בגינת השעשועים השכונתית, גוברים משמעותית הסיכויים לקבל החלטה מודעת, שקולה ומושכלת. כדי לעזור להורים בתהליך קבלת ההחלטות, מאמר זה מציג רשימה של גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון באיתור בית הספר הנכון עבור ילדכם.

  • סיכום

    בהתחשב במשמעות העצומה שיש למערכת היחסים בין סטודנט מתנסה לבין מדריך פדגוגי, חשוב להאיר את הזרקור המעשי והמחקרי לכיוון זה. מדריכים פדגוגיים חייבים להיות מוכשרים לנהל את מערכת היחסים הרגישה הזו באופן קשוב, מודע, מושכל, מקצועי ורפלקטיבי ולהבין את תפקידם הדואלי – כמנחים וכקולגות.

  • תקציר

    המשרד להוגנות מגדרית והיחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הוציאו מסמך שנפתח בחמש המלצות לשיפור ההוגנות המגדרית בהוראה. לפניכם תקציר ההמלצות והגיונן

  • תקציר

    מעבר לחוויה הלימודית-אקדמית, בית הספר הינו מרחב בו התלמידים מפתחים זהות אישית וערכית, יחסים בינאישיים וכישורים חברתיים ומיומנויות תקשורת, ובד בבד מוצבים להם גבולות. את כל המיומנויות החשובות האלו עדיין אי אפשר לפתח בזירות דיגיטליות. אדרבא, הסתמכות מוגזמת על למידה טכנולוגית עלולה להוביל לבידוד דיגיטלי, ללחץ חברתי-דיגיטלי ולפגום ביחסים בינאישיים.

  • סיכום

    מאמר זה מבהיר מדוע וכיצד יש להתאים את מערכי השיעור, יחידות הלימוד ותוכנית הלימודים לדור התלמידים הנוכחי (דור ה-Z ודור ה-Alpha). חשוב מאוד לעורר את תלמידי החטיבה העליונה לחשיבה באמצעות שאלות פתוחות שאין עליהן תשובה חד משמעית ואפילו לשקול להכניס שאלות כאלו למבחנים עם ציון. כבר בחטיבה העליונה, מומלץ שהלומדים יתנסו באפיקים רציניים ומהותיים דוגמת תכנון ערים, צפיפות אוכלוסין או ניהול משברים. בנוסף, בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, כדאי לחלק בתחילת השנה סקרי או משחקי הכר-את-התלמיד, לעיין בתשובות התלמידים ולתרגם את תחביביהם ומשאלותיהם לתרגילים או מערכי שיעור.

  • תקציר

    מחקר זה גורס כי דווקא המרחק מבית הספר בחופשת הקיץ הופך את השיבה ללימודים למבהילה ומאתגרת פי כמה. אובדן השגרה היומיומית וסדר היום ומחסור בתמיכת עמיתים וצוותי הוראה הופכים את ההסתגלות המחודשת לבית הספר ב-1.9 לחוויה קשה ומלחיצה. על רקע זה, המאמר מנחה מדוע וכיצד בתי הספר והורים, במאמץ משותף, נדרשים להתערבות קיץ שמטרתה לשמר שגרה לימודית, לטפח שייכות חברתית ולגבש חוסן מנטלי.