פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים
-
תקציר
חייבת להיות דרך מיטבית לניהול פרויקטים בית ספריים, שבה קובעי מדיניות, מנהלים, מורים, תומכי הוראה ותלמידים חושבים וקובעים יחד, מתוך שיקולים פרגמטיים, על ברירה, ויתור ושימור של יוזמות חינוכיות. המטרה העומדת לנגד העיניים היא משותפת ודואלית: שימור ופיתוח של היוזמות המשמעותיות ביותר בקידום הוראה, למידה, הישגיות תלמידים ומיצוי פוטנציאל ההון האנושי וזניחת המיזמים השוליים שמכלים את המשאבים הקיימים ושוחקים את כוח העבודה. להלן, מוצגים שלושה שיקולים מרכזיים לשיפור מנגנון קבלת החלטות הנוגעות למיזמים בית ספריים.
-
תקציר
במהלך משבר הקורונה, מערכות חינוך רכשו, צרכו והטמיעו המון כלים דיגיטליים, חלקם מכורח המציאות, וחלקם האחר כגימיק או כטרנד שתאם לרוח התקופה. אבל, משבר הקורונה חלף ושכח, ואיתו פסק המימון הסיטונאי של טכנולוגיות בחינוך. כעת, המערכות נדרשות להדק את החגורה ולהיפטר מממשקים בלתי-נחוצים. לפי מחקר מטעם Learn Platform, מערכת החינוך בארה"ב משתמשת בממוצע ב-2,982 סוגים שונים של כלים דיגיטליים מדי שנה. לכן, קובעי המדיניות ומפקחי המחוזות דורשים להפחית עלויות, לזהות יישומים מיותרים ולתעדף פדגוגיה שמקדמת תלמידים ומורים בפועל. על רקע זה, המאמר בוחן ומציג אסטרטגיות לצמצום וחיסכון בממשקים טכנולוגיים בשלוש מחוזות חינוך באוקלהומה, מסצ'וסטס וטקסס.
-
סיכום
אף שהמחקר הדגיש את ההון האנושי של מורים כמשאב מרכזי להצלחת בית הספר, ספרות המחקר העוסקת באופן שבו מתפתח הון אנושי בהקשרים בית־ספריים היא דלה במיוחד, בעיקר בכל הנוגע למנהיגות המנהלים. נוכח ההשפעה העמוקה של ההון האנושי של צוותי החינוך על הצלחת התלמידים, פערים מחקריים אלו מדגישים את ההכרח הדחוף בהעמקת החקירה האמפירית בנוגע למורכבויות הטמונות בתפקיד המנהל כמפתח הון אנושי בהקשר הבית־ספרי. לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התפיסות והפרקטיקות של מנהלים כמנהלי ומפתחי הון אנושי בקרב צוותי החינוך שלהם.
-
סיכום
לא קל למצוא מידע מדויק ברשת. כלי תקשורת, רשתות חברתיות, בינה מלאכותית ומנועי חיפוש יוצרים מבוך של פרסומות וקידומים, זיופים, תעמולה פוליטית, טענות שקריות ותכנים חשודים נוספים, אשר מציפים בקלות את התלמידים (והמורים) כאשר הם מנסים לבצע מחקר או למצוא מקורות אמינים. אתגר זה מורכב במיוחד כאשר צוללים לסוגיות אזרחיות ופוליטיות
-
תקציר
כדי להתמודד עם המחסור החמור והמחריף במורים, מערכות חינוך ברחבי העולם נוקטות בשיטה של הכשרה תוך-כדי-עבודה. לפיכך, המורה מתחיל את הקריירה בהקדם האפשרי, הליך הכניסה להוראה מואץ משמעותית, כוח העבודה מתעבה בין-רגע והמחסור הכמותי במורים מטופל. הבעיה היא, וזו בעיה מהותית ומשמעותית, שחסרות לאותם מורים המיומנויות המקצועיות והפדגוגיות הדרושות כדי לקדם תלמידים, להניעם להישגיות ולדבוק בתפקיד. על רקע זה, מחקרה של קתרין גינל בוחן ומציג את הפעולות האופרטיביות הדרושות לצורך מיקסום היעילות הפדגוגית של מורי הכשרה תוך-כדי-עבודה ושימורם במערכת.
-
תקציר
ברוב בתי הספר, תפקידי מנהיגות ביניים, דוגמת רכזי שכבה, מקצוע או תקשוב או סגן מנהל, אינם נחשקים ולעיתים אף אינם רצויים, למרות שהם מציעים תוספת שכר. מחד, התפקיד מבטא ומממש נורמה של האצלת סמכויות, שהיא גישה רצויה, ראויה ואפקטיבית. מאידך, בפועל, מנהלי ביניים רבים מעידים כי הם חשים בלתי מוערכים ובלתי מתוגמלים, שקועים עד צוואר במטלות אדמיניסטרציה, ניהול ותקציב וכמעט נרדמים בפגישות אחרי הצהרים. וכל זאת, עבור תוספת שכר זעומה. על רקע זה, קתרין הנדי, רכזת תוכניות לימודים בחינוך העל יסודי בארה"ב ומנחת סדנאות בתחומי למידה אפקטיבית, למידה חברתית רגשית ועבודת צוות, מסבירה: כיצד אפשר להפוך את מנהיגות הביניים הבית ספרית לנחשקת?
-
תקציר
לפני עשרים שנה נבט רעיון נועז: לחבר בין תרבויות בחברה הישראלית באמצעות למידה שיתופית מקוונת. מתוך מציאות של הפרדה ושל חומות חברתיות צמח מרכז TEC כמוקד בין-לאומי חדשני המשלב טכנולוגיה, חינוך ורב-תרבותיות. הספר הנוכחי שוטח את העקרונות ואת התפיסות של המרכז ומתעד את פעילותו, המשתרעת מבתי הספר והמכללות ועד קיום כנסים עולמיים. הוא מציג מחקרים, חקרי מקרה ותובנות על יצירת שיתופי פעולה חוצי גבולות, שפות וזהויות. זהו סיפור על חזון שהפך בהדרגה למודל מוכח לשינוי חברתי.

