פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים
-
תקציר
פסיכולוגים, יועצים ומטפלים באומנות ובשיטות אחרות, המטפלים ברוח התאוריות האינדיבידואליסטיות המערביות, חווים לעיתים קשיים בטיפול, כאשר מטופליהם מגיעים מרקע תרבותי קולקטיבי או מסורתי כמו מזרחים, ערבים, חרדים, אתיופים וקבוצות אתניות אחרות. הספר מפסיכואנליזה לתרבות-אנליזה: טיפול רגיש תרבות למטופלים מתרבויות מסורתיות חושף את מגבלותיהן של שיטות הטיפול המבוססות על התאוריות המערביות
-
סיכום
כיצד תופסים מורים ישראלים את מושג הכשירות התרבותית? כדי לענות על שאלה זו, השתמשו עורכי המחקר בסקר שאלון שסימן את מידת ההסכמה של כל משתתף עם 19 הצהרות המגדירות יכולת תרבותית. השאלות היו פתוחות, ואפשרו למשתתפים לשתף את דעותיהם על יכולת תרבותית
-
סיכום
הגישה האופטימלית לניהול שיעורי חינוך גופני תומכת בהקניית כישורי חיים באמצעות שילוב בין הוראה עיונית לבין תזוזה ונמנעת מישיבה סטטית ומתמשכת ומקידוש משחקי כדור פופולאריים בהם ישנם שחקנים מצוינים אשר נוטים לדחוק הצידה את שאר המשתתפים. בכוחה של גישה פדגוגית-גופנית זו להקנות לתלמידים כישורי חיים הכרחיים, כגון: חתירה לפתרון בעיות, שמירה על אורח חיים בריא, טיפוח אינטראקציות חברתיות, כבוד לאחר, אמפתיה, שוויוניות והכלה, תקשורת יעילה, עמידה בלחצים ובזמנים, כושר מנהיגות ופורקן מתחים.
-
סיכום
בוובינר שסוכם על ידי פורטל מס"ע, מנכ"ל מחלקת החינוך והמיומנויות ב-OECD, אנדראס שלייכר, מציג ומנתח מידע ומשתף בתובנות מרכזיות מדו"ח החינוך של ה-OECD לשנת 2023. זאת, הוא עושה תוך התמקדות בחינוך טכנולוגי-מקצועי בבתי ספר על-יסודיים ובהכשרה להוראת חינוך טכנולוגי-מקצועי ומתוך שאיפה להעצים תלמידים, מורים, מחנכים, מנהלים וקובעי מדיניות. לאחר מכן, שלייכר מדבר על חינוך קדם יסודי, מערכת ההשכלה הגבוהה, מימון ותקצוב.
-
סיכום
סכנת הפייק ניוז נהפכה למאיימת במיוחד עם עלייתה של בינה מלאכותית יוצרת ויכולתה להפיק דיסאינפורמציה משכנעת בקנה מידה תעשייתי. חוקרים רבים טוענים שגורמים עברייניים וממשלות דיקטטוריות עם כיסים עמוקים מסלימים את מסעות הדיסאינפורמציה שלהם, בזמן שהחבר'ה הטובים נלחמים בחזרה. השאלה איזה צד ינצח תקבע כיצד ייראו סביבת המידע
-
סיכום
סקירת מידע זו מגדירה את המושג "למידת מורים ממעשה ההוראה", הידוע גם כ"חקר הפרקטיקה". הסקירה מציגה ומבקרת את המודלים הנפוצים והמרכזיים ביותר ללמידת מורים ממעשה ההוראה. לשם כך מתוארים האתגרים והמגבלות הניצבים בפני יישומו של הרעיון, וכן הפלטפורמה הרלוונטית של קהילות מקצועיות לומדות
-
תקציר
מחקר זה, לראשונה, ביקש להקשיב לקולותיהן של נערות בקצוות קשת הסיכון בישראל השוכנות במוסדות נעולים, ולחוויות שעברו במגורים במתקנים שבהם חלק ניכר מהצוות האחראי על רווחתן מורכב מגברים. נמצא כי הנוכחות הגברית במתקני העלייה הנעולים, שכללה פיקוח ובקרה, עוררה פלאשבקים מהעבר הקשה ותגובות מורכבות מצד הבנות