פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים

  • תקציר

    כדרך התמודדות עם ההשלכות של צפייה והפצה של תכנים פורנוגרפיים בקרב מתבגרים, מערכות הבריאות והחינוך בבוסטון פיתחו תוכנית לימודים בת תשעה מפגשים להטמעה בבתי ספר תיכוניים. עיקרי התוכנית המוצגים בפריט זה, נוסו בחמש כיתות בשנת 2016, עוררו שביעות רצון ועניין בקרב אזרחים, מורים, בתי ספר ומחוזות לימוד, ולומדו בכ-300 כיתות נוספות בארה"ב ומחוצה לה, עד 2019.

  • סיכום

    מחלקת החינוך של ה-OECD, ארגון המדינות המפותחות, ערכה סקר נרחב בין נשאלים מ-59 מדינות שונות, בניסיון לברר כיצד מתמודדות מערכות החינוך בעולם עם משבר הקורונה ועם הדילמות שמעלה הפתיחה מחדש של בתי הספר. פורטל מס"ע יציג את הממצאים וההמלצות בסדרת סיכומים. סיכום זה יעסוק בנזקים לחברה, לכלכלה ולתמידים ולדרך הנכונה לפתוח את בתי הספר מחדש

  • סיכום

    מחלקת החינוך של ה-OECD, ארגון המדינות המפותחות, ערכה סקר נרחב בין נשאלים מ-59 מדינות שונות, בניסיון לברר כיצד מתמודדות מערכות החינוך בעולם עם משבר הקורונה ועם הדילמות שמעלה הפתיחה מחדש של בתי הספר. פורטל מס"ע יציג את הממצאים וההמלצות בסדרת סיכומים. סיכום זה יעסוק בדרך שבה כדאי למדינות מדינות להתמודד עם התנגדות ציבורית לצעדי מדיניות ולפצות על אובדן החומר שנלמד.

  • סיכום

    אחד המרכיבים החשובים בכל תהליך למידה הוא ההערכה. ידוע כי אופן הערכת הידע משפיע על האופן בו תלמידים ילמדו את התכנים המוגשים להם. במקביל ידוע כי נושא ההערכה מאתגר רבים מהמורים ומהמרצים וביתר שאת עם כניסתן של שיטות ההוראה מרחוק ושיטות ההוראה המקוונות. גם אם שיטות ההערכה הישנות והמסורתיות עדיין מקובלות ותקפות, הסביבה המקוונת יצרה צרכים חדשים, דרישות חדשות ודגשים שונים בכל הנוגע ללמידה האפקטיבית ולהתאמה למדיום. עתה, לא די בכך שההערכה תהיה תקפה, אמינה והוגנת, אלא רצוי ולפעמים חובה שהיא תכיל גם מדדים שונים ומשימות שונות.

  • תקציר

    מה חשוב למנהלים ורכזי מגמה שמחפשים מורה חדש לאמנות? כיצד מתבצע תהליך הקבלה לעבודה? איך יכולים מועמדים להוראת אמנות להתכונן בצורה מיטבית? מאמר זה עונה על השאלות הללו באמצעות בחינת השלבים המרכזיים עליהם תהליך הקבלה לעבודה בנוי: הגשת קורות חיים, מילוי טפסי קבלה, צליחת ראיון עבודה והצגת שיעור לדוגמה.

  • סיכום

    המחקר בנוי משאלונים שמולאו על ידי 715 ילדים, 158 הורים ו-33 גננות שלקחו חלק בתוכנית הכנה לגן בשם Me and My School, שהושקה ב-21 גנים ברחבי קנטקי. נמצא שילדים שמשתתפים בתוכניות הכנה לגן מתאקלמים ביתר-קלות ואף נוטים להפוך למנהיגים חברתיים ומודל לחיקוי. יתרה מכך, מידת המוכנות של ילדים למוסד חינוכי בפתח שנת הלימודים יכולה לנבא את סיכויי הצלחתם לרכוש ידע, להיתפס כבוגרים לגילם (על ידי הגננות) ולהגיע להישגים בהמשך חייו.

  • תקציר

    על פי הצהרת האו"ם מ-2006 חינוך כוללני הוא הוא זכות אנושית יסודית ואין לפגוע בה או לערער עליה. מכאן שחינוך גבוה איכותי לא יכול להיחשב ככזה אם הוא איננו נגיש ושוויוני לכל החפץ בו, כולל לאנשים עם מוגבלויות. בהקשר זה המרצים, חברי הסגל, מהווים גורם מפתח במערכת כולה, ועליהם להיות פתוחים ללמידה מתמשכת לאורך החיים הכרוכה בשינוי תפיסות, בסיגול אסטרטגיות חדשות ובאימוץ שינויים כדי שיוכלו להיות כוללניים יותר הלכה למעשה.