פורטל תוכן להוראה ולהכשרת מורים

  • תקציר

    עם פתיחת שנת הלימודים, בתי ספר מתקשים לאייש את כלל המשרות הקיימות, מתמודדים עם עזיבות מורים פתאומיות ונאלצים לפרסם משרות פנויות באתרי אינטרנט שונים. בכדי לייעל את תהליך הגיוס וההשמה, מערכת החינוך במחוז רוצ'סטר, במרילנד, הגתה שיטה לסינון מועמדים אשר מורכבת מארבעה קווים מנחים: ראיון מובנה, החלטות ערכיות, חיסיון מלא ושקיפות.

  • סיכום

    בספר זה מנתחת חוקרת הספרות והתרבות נורית גרץ את המיתוסים, הנרטיבים ודגמי העלילה החוזרים בשורה ארוכה של טקסטים מסוגים שונים: יצירות ספרות, מודעות בחירות, מאמרים עיתונאיים, סרטים, נאומים של מנהיגים פוליטיים ועוד. המטרה היא להציג את תפקידם הגלוי והסמוי של טקסטים אלה בעיצוב התודעה הישראלית, ערכיה, תפישת העולם והאידיאולוגיה שלה תוך מתן דגש על המקומות שבהם מיתוסים אלה חורגים מהמציאות העובדתית. ככזה, מחקרה של גרץ מתאים לשימוש בשיעורי ספרות, קולנוע, אזרחות, תקשורת וחברה.

  • סיכום

    מחקר זה בחן גישה ודרכי שימוש של מרצים במכללות ובאוניברסיטאות בטכנולוגיות מידע ותקשורת, הן בקמפוס והן בביתם. בין השאר, נמצא שמוסדות אקדמיים שדואגים למקצע את חברי הסגל בשימוש באמצעים דיגיטליים מצליחים להציע לקהל הסטודנטים שיעורים מקוונים ברמה גבוהה יותר ושמרצים שמשתמשים בטכנולוגיות מידע ותקשורת לצרכים כלליים מיומנים יותר בשימוש באמצעים דיגיטליים למטרות אקדמיות ופדגוגיות.

  • תקציר

    משבר הקורונה טלטל את שדה ההכשרה לחינוך גופני שנאלץ לעבור מהוראה פרונטאלית לווירטואלית. שכן, מדובר במקצוע פיזי במהותו אשר מצריך תזוזה במרחב ומאמץ תנועתי – אלמנטים קשים מאוד לחיקוי במרחב הדיגיטלי. על רקע זה, המאמר מציג להלן אתגרים מרכזיים ופתרונות אפשריים להכשרת והוראת חינוך גופני בגרסה המקוונת.

  • תקציר

    מרכיב מרכזי בפיתוח מיומנויות כתיבה הוא היכולת לערוך, לשכתב ולעבד את הטקסט הראשוני. ואולם, תלמידים נוטים לערוך מעט תיקונים בטקסטים שכתבו, ותיקונים אלה הם לרוב שטחיים. מטרת המחקר היתה לבחון תפיסות של תלמידים לגבי תיקון של טקסט כתוב. ממצאי המחקר הראו שההקשר הבית-ספרי, שבתוכו נעשית הכתיבה, משפיע על קבלת החלטות של תלמידים בתהליך התיקון של הכתיבה. המחברים ממליצים להבהיר לתלמידים את ההיבטים בכתיבה שבית-הספר רואה בהם ערך וכן לתת להם משימות כתיבה פחות מגבילות ויותר אותנטיות (בעלות משמעות עבור התלמיד).

  • תקציר

    על-מנת להתרכז בלמידה תלמידים צריכים לסנן כמות עצומה של מסיחים. אחת האסטרטגיות לצמצום הסחות בלמידה היא אימון קשבי. המחקר הנוכחי בחן את מידת היישומיות ואת תוצאותיו של קורס אימון קשבי דיגיטלי בקרב 229 תלמידים בבית-ספר תיכון. הממצאים הדגימו שיפור בביכולת המיקוד וביכולת הוויסות הרגשי של התלמידים, צמצום נדידת מחשבות והפחתה בעיסוק במספר משימות בו-זמנית.

  • תקציר

    עם התפרצות מגיפת הקורנה (COVID-19) נאלצו אוניברסיטאות לעבור, בתוך תקופה קצרה ביותר וללא הכנה מוקדמת, מהוראה פנים-אל-פנים בקמפוסים אל הוראה מקוונת. המעבר החד והמהיר הזה העמיד את המרצים בפני אתגרים שונים. מאמר זה מציג שש אסטרטגיות להוראה מקוונת, שמטרתן לשפר את המעורבות והמיקוד של הסטודנטים בלמידה.