דף פריט
16-09-2018

על הוראת המעשייה בשלושה גני ילדים

מקור: כינוס "פותחים שערים בהכשרת מורים", מכון מופ"ת 12-14 לפברואר 2001.

למאמר המלא - ראו קובץ מצורף מימין

המאמר מבוסס על מחקר, שנעשה על ידי בשלושה גני ילדים. בכל גן בחרה הגננת מעשייה שונה והורתה אותה במסגרת של שני מפגשים:  בגן חובה – נלמדה המעשייה 'לכלוכית', בגן שבו גילאי גן חובה וטרום חובה נלמדה המעשייה 'הזאב ושבעת הגדיים', ובגן שגילאי ילדיו שלוש-ארבע נלמדה 'כיפה אדומה'.

תרומת המחקר לסטודנטיות להכשרת מורים

שלוש המעשיות מהוות דגם המציג בפני סטודנטיות: (א) את ייחודיותה של ספרות ילדים בעצם היותה תחום, שקיימת בו אינטראקציה בין שלוש דיסציפלינות: אמנות, חינוך ופסיכולוגיה;  (ב) את ז'אנר המעשייה כבסיס לדיון ראשוני  בבעיות יסודיות של הילד;   (ג) את תרומת הגרסאות השונות לפיתוח מחשבתו ויצירתיותו של הילד.

הדיון בשאלות אלה אמור לפרוש לפני הסטודנטיות חתכים מהדגם המאפיין את המערכת החינוכית, שפועלים בה: (א) ילדים המתמודדים בבעיות קיומיות יום- יומיות והצמאים להחשף בפני חומרי לימוד שונים ומגוונים; (ב) הגננת המחליטה באמצעות אלו חומרים תגיע אל ליבם של הילדים ואל שכלם, תפתח את מחשבתם, תתמודד עם בעיותיהם ותקל עליהם את מצוקותיהם.

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?