דף פריט
30-08-2018

עניין של החלטה : שילוב אסטרטגיות החשיבה -קבלת החלטות בלימודי מדע וטכנולוגיה

עניין של החלטה : שילוב אסטרטגיות החשיבה -קבלת החלטות בלימודי מדע וטכנולוגיה ,הוצאת מכון מופ"ת , 2009
מחברת: ד"ר מירי דרסלר
הספר מציג את טיפוח אסטרטגיית החשיבה `קבלת החלטות` כמרכיב חיוני לתפקוד יעיל, מיטבי וערכי בחברה בכללה. יתר על כן, יש בו כדי להאיר את היישום של אסטרטגיית חשיבה זו בתכניות הלימודים של מדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי (1999) ולחטיבות הביניים (1996). מטרתן המרכזית של תכניות אלו, הנשענות על תפיסת העולם של ה-( STS  (Science, Technology, Society הוא פיתוח אזרחים המעורבים בתהליכים חברתיים, המסוגלים לנקוט עמדה ולקבל החלטות מושכלות.
 
הספר נכתב על יסוד עבודת הדוקטורט של הכותבת, אשר ביקשה לבחון את האמונות ואת העמדות של בני נוער בישראל סביב סוגיה מורכבת ושנויה במחלוקת – חלוקת המים בין מדינות האזור. בחינת מערכת הערכים אשר הובילה להכרעות בדילמות הקשורות בסוגיה העלתה כי הבניה של אסטרטגיית החשיבה קבלת החלטות תרמה לשינוי עמדות ושיפרה את יכולת הטיעון של אותם בני נוער.
 
 ד"ר מירי דרסלר הנה מרצה במכלת סמינר הקיבוצים במסלול ביולוגיה-כימיה לחטיבת הביניים ומנהלת המרכז הארצי למדע וטכנולוגיה (מרכז למדע), שבמרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי באוניברסיטת תל אביב. תחומי התמחותה קשורים בהיבטים קוריקולריים ופדגוגיים של החינוך המדעי והטכנולוגי. במסגרת עבודתה במרכז היא פיתחה כותרים רבים של חומרי למידה לבית הספר היסודי ולחטיבת הביניים. במסגרת עבודתה במכללת סמינר הקיבוצים ראו אור שני כותרים על יסוד עבודת הדוקטורט: ספר לתלמיד ומקראה למורים – מים בעידן של שלום.
 

מה דעתך?

    אני כעת עושה פרויקט גמר במסגרת תואר שני בחינוך מסלול טכנולוגיות למידה באוניברסיטה הפתוחה. נושא העבודה שלי הוא הקשר בין תמיכות מורה וחשיבה מטאקוגנטיבית. את העבודה אני עושה על קורס מתוקשב שאני מעבירה בחטיבת הביניים בעכו בו אני מישמת חלק גדול מהנאמר במאמר שלך . ראיתי את המאמר "פיתוח משאבי התודעה כמנוף לחינוך למצוינות בלימודי מדע וטכנולוגיה" ורציתי להזכיר אותו בעבודה שלי. האם את יכולה לכתוב לי את פרטי המאמר כפי שנדרש בתקן APA , כידי שאוכל לצרפו למקורות שלי?תודה, זהבה

    פורסמה ב 09/05/2010 ע״י ןיצמן זהבה
    מה דעתך?