דף פריט
30-08-2018

תובנות על התפתחות הזהות של מורים

בעוד הספרות המקצועית על הוראה וחינוך מדגישה את החשיבות של זהות בהתפתחות המורה, הרי התובנה שלנו לגבי זהותו המקצועית של המורה עדיין לוקה בחסר. המאמר הנוכחי מנסה להקנות לנו תמונה יותר מלאה ויותר מקושרת של נושאים הקשורים להתפתחות זהותו של המורה כפי שעולה מתוך מחקרים ודיונים שנערכו על ידי חוקרי חינוך. המאמר מתייחס לסוגיות הבאות: בעיות בהגדרת תפיסת הזהות של איש החינוך, מודעות עצמית בהתפתחות הזהות, גורמי שונים בחברה ובביה"ס המשפיעים על תפיסת העצמי של המורה, מקומם של רגשות בעיצוב הזהות, תפקיד הרפלקציה והשפעת גורמים שונים הקשורים למעגל השני והשלישי של ההוראה. דגש מיוחד ניתן במאמר לסוגיות של זהות בהתפתחותם של פרחי הוראה ומורים מתחילים (Catherine BeauchampLynn Thomas).
 
מקור וקרדיט:
 
Catherine BeauchampLynn Thomas. Understanding teacher identity: an overview of issues in the literature and implications for teacher educationCambridge Journal of Education. Cambridge: Jun 2009. Vol. 39, Iss. 2;pg. 175
 
 
 

מה דעתך?

    שלום, האם ישנה אפשרות לשלוח לי את המאמר למייל המצורף?תודה מראשרוני

    פורסמה ב 30/01/2012 ע״י רוני מגנג'י
    מה דעתך?