דף פריט
30-08-2018

שימוש במצגות חזותיות אינו תורם בהכרח לתהליך הלמידה

במרבית הרצאות המרצים משתמשים במצגות פאורפוינט או Prezi המנהג הזה רווח בקורסים רבים בקמפוסים ובהרצאות מקצועיות , אך בראיון מעניין עם החוקר Christof  Wecker מתברר כי התרומה של מצגות בכלל ומצגות פאורפויינט בפרט היא שלילית מבחינת הלמידה הקוגניטיבית. ניתוח-מטא של 40 מחקרים מצא כי מצגות הפאורפוינט יוצרות רדידות בתהליכי הלמידה והם משמשות יותר כלי עזר למרצה ופחות ללומד. מרצים טובים הם אלו ששואלים שאלות ומעוררים עניין ולא אלו שנצמדים בהכרח למצגות פאורפויינט. המילה המדוברת היא הרבה יותר אפקטיבית מאשר המצגת החזותית והנטייה של הלומדים להתרכז באמצעים חזותיים פוגמת לעתים בפענוח הקוגניטיבי של המילה הכתובה .

לראיון המלא
Powerpoint can reduce learning success

ראה גם :
"מצגת מלווה שיעור" או: כיצד לגרום לתלמידים להיות פעילים במהלך שיעור?

מצגות של מרצים בשיעור - נקודת המבט של הסטודנטים


New research: PowerPoint hinders the learning process

Better than PowerPoint and Prezi - emaze is THE alternative
 היתרונות של  EMAZE

Presentation Tips | PowerPoint vs. Prezi - Presentation Panda

emaze מציגה את דור המצגות הבא, קוראת תיגר על ,Power Point Prezi
emaze פונה למשתמשים הבסיסיים יותר, אלו שמשתמשים כיום בפאורפוינט ומעוניינים בתוצאות טובות יותר וויזואליות יותר. אחת מהיתרונות הכי גדולים של emaze זוהי קלות השימוש, כאשר ניתן בקלות יחסית לבנות מצגת משוכללת ומושקעת.


סרטון הדרכה למצגות מסוג EMAZE




מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?