דף פריט
29-08-2018

המחשה של מידע מקדמת הבנה עמוקה- דרכים ללמידה משמעותית

לימור ליבוביץ דנה בפוסט שלה בהרצאה מאתר TED העוסקת באופן שבו הנפשות עשויות לסייע למדענים לבחון השערה: "הביולוגית ג'נט איוושה הלכה ללמוד יצירת הנפשות באולפני ההנפשה הידועים בהוליווד, רק כדי להצליח להעלות השערות מחקריות טובות יותר למחקרים שלה. המחשה של מידע מורכב מסייעת לאנשי המקצוע לקיים שיח מעמיק על המידע ולקדם את המדע. היא לא הסתפקה בזה. היא הקימה קבוצה המשלבת חוקרי מדע, מתכנתים ואנימטורים שביחד פיתחו תוכנת קוד פתוח שמאפשרת לכל אחד שרוצה (ביולוגים ואפילו תלמידים שיש להם ידע) ליצור את ההדמיה של מידע מדעי (ברמה מולקולרית) ולפתח השערות מדעיות, לדון עם עמיתי מחקר ולהמציא לנו... תרופות מצילות חיים".

"ועכשיו- לכיתה שלנו. רצוי ואף נדרש להמחיש לתלמידים באמצעות הייצוג המתאים את המידע שקשה להבנה, את המידע החדש או את המידע המורכב שאנחנו מביאים ללמידה. כדי שתתרחש למידה משמעותית עלינו לבחור את הייצוג הכי מתאים- 1. לתלמידים שלנו ולידע שלהם; 2. לאמצעים הטכנולוגיים שיש ברשותנו בכיתה; 3. למידע שאותו אנחנו רוצים להציג. שימו לב- לא תמיד אנימציה היא התשובה הנכונה. הרעיון הוא בחירה מושכלת תלוית הקשר".

לסקירה המלאה של לימור ליבוביץ

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?