דף פריט
29-08-2018

25 מיתוסים ותפיסות שגויות בלמידה בסביבה דיגיטלית

להלן רשימת 25 המיתוסים שמנומקים, מבוססי מקורות ומוסברים במאמר זה ב-4 קטגוריות:

א. מיתוסים בתפיסות חינוכיות-ארגוניות של שילוב התקשוב בחינוך

1) מיתוס קץ בית הספר – "הטכנולוגיה מאפשרת למידה ללא בית-ספר"
2) מיתוס "מיומנויות המאה ה-21 הן מיומנויות חדשות"
3) מיתוס "כל תלמיד חייב ללמוד תכנות"
4) מיתוס 1:1 - תשתית טכנולוגית ראויה היא תנאי ללמידה בסביבה דיגיטלית
5) מיתוס עלות נמוכה בלמידה בסביבה הדיגיטלית
6) מיתוס "ארגז הכלים הדיגיטלי"

ב. מיתוס הוראה למידה בסביבה דיגיטלית

7) מיתוס הביטויים "למידה דיגיטלית" ומיתוס "פדגוגיה חדשה"
8) מיתוס "הטכנולוגיה היא רק אמצעי"
9) מיתוס "אין ראיות לכך שלמידה בסביבה דיגיטלית טובה יותר מלמידה מסורתית"
10) מיתוס ההערכה כתנאי לשינוי דרכי ההוראה-למידה
11) מיתוס אשליית "המורה הטוב" והמורה המשקיע בלי חשבון
12) מיתוס הלמידה מרחוק
13) מיתוס התלמידים מלמדים תלמידים
14) מיתוס אשליית הידע: "התלמיד המבין והיודע כל, כי הכל ברשת"
15) מיתוס ההסחה
16) מיתוס התאמה אישית
17) מיתוס "למידה בסביבה דיגיטלית היא פסיבית מנתקת חברתית"
18) מיתוס "למידה בסביבה דיגיטלית מיועדת רק לבוגרים, בעלי אמצעים ובעלי אוריינטציה טכנולוגית"
19) מיתוס אשליית "למידה בסביבה דיגיטלית קלה יותר ללומד"
20) מיתוס למידה במרחב מקוון כבשטח הפקר

ג. מיתוס "ילידים דיגיטליים" לעומת "מהגרים דיגיטליים"

21) מיתוס "היליד הדיגיטלי" והשימוש הטבעי בטכנולוגיה
22) מיתוס היליד הדיגיטלי העולה קוגניטיבית ובידע על אבותיו
23) מיתוס פיגור המהגרים הדיגיטליים

ד. מיתוסים בלמידה והתנהלות ברשת חברתית

24) מיתוס כולם שווים ברשת
25) מיתוס בית ספר כארגון רשתי

למאמר המלא של ד"ר אברום רותם וד"ר עידית אבני

ראו גם:

לא סתם "מיתוס" אלא ויכוח על גישה

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?