דף פריט
29-08-2018

ידע רב-שכבתי: הבנת המבנה והגילום של בסיס הידע הייחודי של מורי המורים

מאת: Sarah Selmer

Selmer, Sarah; Bernstein, Malayna; Bolyard, Johnna. "Multilayered knowledge: understanding the structure and enactment of teacher educators’ specialized knowledge base", Teacher Development, Aug2016, Vol. 20 Issue 4, p437-457.

כדי לחזק ולהצמיח למדנות (scholarship) אודות ידע של מורי מורים, מאמר זה מתאר חקירת עומק של קבוצת מורי מורים המספקת התפתחות מקצועית.

ניתוח הנתונים המעוגנים איפשר למחברים להגדיר אלמנטים עיקריים שונים, אלמנטים משניים, ומרכיבים המהווים ידע של מורי מורים, כמו גם להבהיר כיצד השימוש בידע זה – בהקשר של התפתחות מקצועית בהוראה – משתמש במרכיבים מרובים בכל רגע נתון.

לממצאים אלה השלכות הן עבור למדנות אודות ידע של מורי מורים הן עבור הפרקטיקה שלו.

ספציפית למאמצים למדניים, בעוד המודלים הנוכחיים לגבי ידע של מורי מורים הינם מועילים להסבר הבנות מקובלות בקהילת המחקר, רוב הייצוגים השימושיים צריכים להיות גמישים ודינמיים, בחלקם על ידי איזון הן של הרוחב הן של העומק בתחומם.

ספציפית להתפתחות של מורי מורים, ההכנה של מורי מורים צריכה להכיר, להדגיש ולפתח הבנות שכבתיות של מורי מורים עתידיים (כלומר, ידע אודות סטודנטים ומורים) וידע איתן של הקשרים (contexts).

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מורי מורים ומורים כלומדים: נקודות מבט בין-לאומיות

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?