דף פריט
29-08-2018

הכיף שהיה להם או אודות איכות קורסי המוּק

Ghislandi, Patrizia. “THE FUN THEY HAD” OR ABOUT THE QUALITY OF MOOC. Journal of E-Learning & Knowledge Society, 2016, Vol. 12 Issue 3, p99-114

תוך התעכבות על נושא איכותם של קורסים מקוונים, פתוחים ורבי–משתתפים –  או קורסי מוּק (Massive Open Online Course – MOOC) המאמר מציג כמה רפלקציות לגבי שאלות מקדימות:

  • האם עלינו להעריך קורסי מוּק באופן שונה מלמידה מקוונת (e-learning)?
  • מה בנוגע להבדל בין הבטחת האיכות של קורסי מוּק לבין הגברת האיכות שלהם?
  • מהם הפרמטרים שבהם ישתמשו האוניברסיטאות על מנת להעניק הכרה (קרדיט) רשמית לקורסי מוּק?

 

המאמר מנתח את הספרות המדעית שפורסמה העוסקת במחקרים המשמעותיים ביותר בנוגע לאיכות קורסי מוּק ובייחוד אלה שהוקדשו להגברת האיכות.

המסקנה של ניתוח זה היא שהספרות הרלוונטית בנוגע להערכת קורסי מוּק עדיין לא הכריעה בין הצורך לאמץ את אחת מהמסגרות המעטות להגברת איכות שנוצרו במיוחד עבור קורסי מוּק לבין שימוש חוזר במודלים של איכות למידה מקוונת הזמינים באופן מקוון.

קורסי המוּק הם בשלב מעבר – למרות שקשה לומר שהם ברגע זה חדשנות מערערת – שבו השאלות שהם מעלים (לגבי פדגוגיה, נוהלי הערכה, הכרה רשמית, טכנולוגיה וכו') יתרמו לבטח לשינוי איכות ההשכלה הגבוהה עבור הדורות הבאים.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

ההשפעה של סיוע רב-לשוני על השתתפות פעילה בקורסי מוּק

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?