29-08-2018

פיתוח הבנה עמוקה יותר של פדגוגיות מבוססות קהילה בקרב מורים

מאת: Judy Sharkey

Sharkey, Judy; Clavijo Olarte, Amparo; Ramirez, Luz Maribel. Developing a Deeper Understanding of Community-Based Pedagogies With Teachers. Journal of Teacher Education, Sep/Oct2016, Vol. 67 Issue 4, p306-319. 

המחברים משתפים ממצאים מחקר מקרה שארך תשעה חודשים המערב חקירה של התפתחות מקצועית בעמיתות בית ספר-אוניברסיטה לגבי האופן שבו מורים מפתחים, מיישמים ומפרשים פדגוגיות מבוססות קהילה (community-based pedagogies), גישה מבוססת נכסים (asset-based approach) לתכנית הלימודים המכירה בסטנדרטים מחייבים אך מתחילה בהכרה ובהערכה של ידע מקומי.

לאחר תיאור המבנה והפעילויות של פרויקט ההתפתחות המקצועית, המחברים מתמקדים בעבודה ובפרספקטיבות של ארבעה מורים בבית ספר ציבורי אחד בבוגוטה (Bogotá). האתגרים שזוהו עלו במשקלם על התועלות, כולל מעורבות מוגברת של התלמיד, הנעה, מעורבות משפחה-בית ספר, והערכה של ידע מקומי כמשאב של תכנית הלימודים.

בנוסף ליצירת דוגמאות של תכניות לימודים עשירות בכימיה, במדעי החברה ובאמנויות השפה, הפרשנויות של המורים והגילום של פדגוגיות מבוססות-קהילה מצביעות על כך שפדגוגיות מבוססות קהילה גמישות דיין כדי לאפשר נקודות כניסה מרובות, אוטונומיה של מורים ובעלות (ownership), וחולקות די מאפיינים משותפים עם גישות פדגוגיות אחרות כדי לאפשר מסלולי למידה שונים עבור מורים ותלמידים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

ללמוד גלובלי; לשרת מקומי: תוצאות סטודנטים מפדגוגיה של למידה מבוססת קהילה

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?