דף פריט
30-08-2018

שימוש בקבוצת פייסבוק ככלי חינוכי: ההשפעות על ההישגיות של הסטודנט

O’Bannon, Blanche W., Beard, Jeffrey L. and Britt, Virginia G. "Using a Facebook Group As an Educational Tool: Effects on Student Achievement", Computers in the Schools. Jul-Sep2013, Vol. 30 Issue 3, p229-247.


מחקר זה בחן את האפקטיביות של שימשו בקבוצת פייסבוק כדי להגביר את הידע של סטודנטים להוראה לגבי נושאי ליבה בטכנולוגיה.
בנוסף, המחקר בחן את השימוש של הסטודנטים להוראה בפייסבוק, את השימוש שלהם בקבוצת הפייסבוק הקשורה לקורס, את הרגלי ההשתתפות שלהם בקבוצה, ואת התפיסות שלהם לגבי שימוש בפייסבוק למטרות חינוכיות.

התוצאות חשפו עלייה ניכרת בהישגיות כפי שנמדדה על ידי הציונים במבחנים המקדימים ובמבחנים שלאחר מכן.

בנוסף, הסטודנטים השתמשו בפייסבוק לעתים קרובות כדי לשמור על היחסים הקיימים, כדי לשתף תמונות, וכדי לתקשר.

קבוצת הפייסבוק שימשה כדי לקרוא, להעלות תגובות, תגובות לייק (like), והעלאת מידע נוסף.

הסטודנטים להוראה ציינו שקבוצת הפייסבוק הייתה יעילה בשיפור המוכנות עבור ההערכות בקורס, הייתה נוחה, סיפקה אמצעים טובים של תקשורת והגבירה את הלמידה.


קישור לתקציר המאמר באנגלית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?