דף פריט
29-08-2018

שימוש בפרקטיקת אחזור מידע ובמיומנויות מטה-קוגניטיביות כדי לשפר את למידת התוכן

Littrell-Baez, Megan K; Friend, Angela; Caccamise, Donna; Okochi, Christine. "Using Retrieval Practice and Metacognitive Skills to Improve Content Learning", Journal of Adolescent & Adult Literacy 58.8 (May 2015): 682.

המבחנים בכיתה משמשים באופן מסורתי כדי להעריך את הצמיחה של התלמיד ואת השליטה בתוכן. אולם, העושר של המחקר בפסיכולוגיה קוגניטיבית ובפסיכולוגיה חינוכית מראה שפרקטיקת אחזור המידע (בחינה) בסיכון נמוך, יותר מאשר בחינה מסורתית עתירת סיכונים, יכולה גם לשמש ככלי פדגוגי אפקטיבי לשיפור הלמידה לטווח הארוך, הבנת הנקרא ומטה-קוגניציה.

כך, כאשר מורים מתכננים הערכה מעצבת כדי למדוד את הלמידה של התלמידים שלהם, מדוע לא לתכנן את ההערכות הללו כפעילויות של פרקטיקה לאחזור מידע שמשפרות בו-זמנית את הלמידה של התלמידים כמו גם מעריכות אותה? מאמר זה מספק המלצות לגבי האופן שבו מורים יכולים ליישם את פרקטיקת אחזור המידע בכיתה כדי להעריך ולייעל את למידת התוכן.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?