דף פריט
30-08-2018

מצגות כאמצעי הוראה : תכנון הוראה נכון

המחקרים האחרונים על העברת הידע של מצגות פאורפויינט מגלים כי מרצים או מורים המשתמשים במצגות אינם בהכרח תורמים מבחינה קוגניטיבית להעברת ידע מהזיכרון קצר המועד לזיכרון המגובש יותר בטווח הארוך. מתברר כי הלומדים זוכרים רק 4 שקפים מתוך מצגת ממוצעת של 20 שקפים.

 ממצאים אלו מוכיחים שוב כי מצגות פאורפוינט הן אמצעי יעיל לבקרה ולניהול התכנים מבחינת המרצים/מורים ופחות מבחינת הלומדים. לאור זאת , מומלץ כי מרצים ישתדלו לתכנן את מערך השיעור שלהם בפריסה  של כמה וכמה מצגות נפרדות ושונות (כל אחת בהיקף של 4 שקפים).

עדיף לבנות כמה מצגות נפרדות קצרות עפ"י נושאי משנה של השיעור/הרצאה. כל מצגת צריכה להיות שונה לחלוטין , עם תבנית גראפית שאינה דומה לראשונה. עוד רצוי כי בהפוגה בין מצגת למצגת להפעיל את הלומדים ( או השומעים בהרצאה ) ע"י שאלות/דילמות או ליצור קישור פעיל לאתר תוכן באינטרנט אליו יוכלו הלומדים לגלוש ולקרוא מידע משלים.

מקורות המידע :

The ubiquitous PowerPoint. , Phi Delta Kappan. Apr2013, Vol. 94 Issue 7, p7-7

Better PowerPoint: What We REALLY Remember From PowerPoint Presentations

Better PowerPoint: What we remember from PowerPoint presentations, Part 2

New research: PowerPoint hinders the learning process

Elizabeth Cooper , Overloading on Slides: Cognitive Load Theory and
Microsoft’s Slide Program PowerPoint , AACEJ (2009) 17(2), 127-135

ראה גם :
תרבות הפאוארפוינט – כן ולא

מצגות של מרצים בשיעור - נקודת המבט של הסטודנטים

מצגת לימודית טובה

"מצגת מלווה שיעור" או: כיצד לגרום לתלמידים להיות פעילים במהלך שיעור? 

שימוש במצגות ממוחשבות - יתרונות ובעיות

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?