דף פריט
30-08-2018

מהי סביבת למידה שמאפשרת ללמד את אזרחי העתיד?

איך בדיוק צריכה להיראות סביבת הלמידה החלומית? ובכן- לימור ליבוביץ מצאה דוגמה אחת מעניינת!!!
בית ספר ניסויי באוניברסיטת פלורידה

זה בית-ספר שהוקם על בסיס התפיסות והנחות היסוד (העדכניות) הבאות:

ילדים הם אנשים סקרניים שצריכים שותפים ללמידה זה מזה (הלמידה היא חברתית)
למידה היא תהליך שבו הלומד שואל שאלות (ולא המורה)
הלומדים צריכים קהילה הממוקדת בנושא שמעניין את שותפיה ולאו דווקא בגיל הלומדים (קן רובינסון)
ההוראה חייבת להיות ממוקדת בלומד היחיד ובלמידתו (פרסונליזציה)
גם המורים צריכים להיות שותפים בקהילת לומדים- שלמידתה גלויה לעיני תלמידיהם (מודלינג)
לא ניתן לקיים למידה מהסוג הנ"ל בבניין שנבנה על-פי פרדיגמה מסורתית (כיתות אטומות ודלת סגורה, המורים נפגשים באקראי ולזמן מוגבל מאוד)

לסקירה המלאה של לימור ליבוביץ

מה דעתך?

    שיטת s.o.l -seife 'organized 'iearningסביבת למידה בהתארגנות עצמית,"עידוד" והכוונה הם המפתח , לעבור למצב של מאיום–לתענוג,תפיסה חדשה נדרשת–לא עוד לגרום ללמידה לקרות, אלא לאפשר לה לקרות, כתוצר של התארגנות עצמית-חינוכית,המנחה(מורה,הורה,אח גדול) גורם להתנעה של תהליך ונסוג בצורה המאפשרת לתהליך הלמידה לארגן את עצמו ובכך לעצב עתיד של למידה, תוך כדי הצתת הפליאה הילדותית ואת היכולת ל"עבוד" יחד ובכך לבנות מרכז למידה משותף,מקום המספק הרפתקאה אינטלקטואלית–המעודד "קשר אנושי"

    פורסמה ב 19/02/2015 ע״י אברהם לוי
    מה דעתך?