דף פריט
29-08-2018

טכנולוגיה וספרי לימוד: העתיד

Baglione, Stephen L.; Sullivan, Kevin. Technology and Textbooks: The Future. American Journal of Distance Education. Jul-Sep2016, Vol. 30 Issue 3, p145-155.

מאמר זה מתאר שני מחקרים נפרדים: סקר של תפיסות סטודנטים לגבי ספרי לימוד, רכישות ושימוש בספרי לימוד אלקטרוניים וספרים מודפסים, וניתוח העדפות (conjoint analysis) של מאפייני ספרי לימוד אלקטרוניים.

ספרי לימוד מודפסים נתפסו כנוחים יותר לקריאה, להבנה ולניווט, בעוד שספרי לימוד אלקטרוניים נתפסו כזולים יותר. סטודנטים היו מוכנים לרכוש ספרי לימוד אלקטרוניים, אף על פי שלרובם לא היו קוראי ספרים אלקטרוניים (e-readers).

במחקר ההעדפות נמצא כי המחיר היה המאפיין החשוב ביותר, ואחריו גישה למדריכי לימוד מקוונים, סרטי וידאו ובחנים, ומשך הנגישות לספר הלימוד האלקטרוני.

ספר הלימוד האלקטרוני האידיאלי תומחר ב-60% ממחירו של ספר הלימוד המודפס; היה נגיש למשך שנה אחת; וסיפק גישה למדריכי למידה מקוונים, לסרטי וידאו ולבחנים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

ספרי לימוד אלקטרוניים מול ספרי לימוד מודפסים: ההשפעה של פורמט ספר הלימוד על האסטרטגיות ללמידה מווסתת עצמית, על ההנעה ועל החרדה מטקסט של סטודנטים באוניברסיטה

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?